2p

Az elektronikus kereskedelem széles körű elterjedése előtt az egyik legnagyobb akadályának az internetes csalásokat tartják. Ezeknek sokkal rosszabb a megítélése a köztudatban, mint amilyen a valós helyzet, állapította meg egy most közzétett tanulmány.

Az Ipsos-Insight adatai szerint, míg az embereknek csupán a 4 százalékának éltek vissza az adataival, addig az amerikaiak 18 százaléka számolt be olyan esetről, amikor közeli ismerősét, rokonát megkárosították.

A piackutató cég adatai szerint mivel a hitelkártyákkal való fizetés fél évszázados múltra tekint vissza, az emberek a hagyományos módon elkövetett esetekkel kapcsolatban kevésbé fogékonyak. A csak néhány éves online kereskedelem apropóján viszont, az újdonság miatt sokkal jobban megjegyzik a negatívumokat, amiket hallanak. A szakemberek szerint a virtuális térben elkövetett internetes csalások eltörpülnek az offline környezetben tapasztaltak mellett. Ezt bizonyítja, hogy a torz érzékelés ellenére is az emberek az online vásárlások kapcsán 18 százalékban, míg a hagyományos bankkártya-csalások esetében 42 százalékban értesültek ilyen esetekről.

Javíthatja a csalók elleni védekezést, véli a BSA, hogy az emberek egyre jobban vigyáznak adataikra. Ez ma már nem csak a bankszámlára és hitelkártyára vonatkozóan igaz, de az egyéb személyes adataikat is csak megfelelő garanciák mellett hajlandók mások rendelkezésére bocsátani.

Kapcsolódó anyagok
Tovább csökkent a bankkártya-csalások száma
Pénzmosás elleni informatikai megoldások
A hivatali visszaélések sorát az e-mailes és internetes ügyek vezetik

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!