Az Ipsos-Insight adatai szerint, míg az embereknek csupán a 4 százalékának éltek vissza az adataival, addig az amerikaiak 18 százaléka számolt be olyan esetről, amikor közeli ismerősét, rokonát megkárosították.
A piackutató cég adatai szerint mivel a hitelkártyákkal való fizetés fél évszázados múltra tekint vissza, az emberek a hagyományos módon elkövetett esetekkel kapcsolatban kevésbé fogékonyak. A csak néhány éves online kereskedelem apropóján viszont, az újdonság miatt sokkal jobban megjegyzik a negatívumokat, amiket hallanak. A szakemberek szerint a virtuális térben elkövetett internetes csalások eltörpülnek az offline környezetben tapasztaltak mellett. Ezt bizonyítja, hogy a torz érzékelés ellenére is az emberek az online vásárlások kapcsán 18 százalékban, míg a hagyományos bankkártya-csalások esetében 42 százalékban értesültek ilyen esetekről.
Javíthatja a csalók elleni védekezést, véli a BSA, hogy az emberek egyre jobban vigyáznak adataikra. Ez ma már nem csak a bankszámlára és hitelkártyára vonatkozóan igaz, de az egyéb személyes adataikat is csak megfelelő garanciák mellett hajlandók mások rendelkezésére bocsátani.
Kapcsolódó anyagok
Tovább csökkent a bankkártya-csalások száma
Pénzmosás elleni informatikai megoldások
A hivatali visszaélések sorát az e-mailes és internetes ügyek vezetik
A valósnál rosszabb az internetes csalások megítélése
Az elektronikus kereskedelem széles körű elterjedése előtt az egyik legnagyobb akadályának az internetes csalásokat tartják. Ezeknek sokkal rosszabb a megítélése a köztudatban, mint amilyen a valós helyzet, állapította meg egy most közzétett tanulmány.