4p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre több iparágról derül ki, hogy akár még jót is tehet neki a gazdasági válság. Például ha a lakosságnak utazásra, új lakásra és kocsira nem is futja majd, de a piaci szereplők reményei szerint sportolni annál többet fog. Bevallásuk szerint eddigi eladásaikon nem érződik a krízis. Az mfor.hu a hazai sportpiacon nézett körbe.

A fitness mellett a síelés is népszerű

A Menedzsment Fórum második marketing konferenciáján megállapítást nyert, hogy bizonyos ágazatokat akár fel is lendíthet a válság. A tévések szerint válságban többet tévézünk, Halász Kata, a Coca-Cola Magyarország marketingvezetője pedig úgy látja, lyenkor többet kólázik a nép.

Ugyanilyen optimista a Magyarországon terjeszkedő Intersport szakáruházlánc vezetősége is: a sportolás egyfajta megszállottság, amiről nagyon nehezen mondanak le az emberek. Nehéz gazdasági helyzetben az ár-érték arányra jobban fókuszálnak a vevők, jobban odafigyelnek arra, hogy tartósabb sportszert vegyenek, de teljesen nem mondanak le róla - véli Horváth Csobán, az Intersport Magyarország ügyvezetője.

A szakáruház most nyitotta meg tizenegyedik hazai üzletét, és célja a piacvezető pozíció megszerzése. Az osztrák tulajdonú áruházlánc 2006 őszén érkezett hazánkba három szaküzlettel; ma már tizenháromezer négyzetméteren árulja sportszereit, évi 3,5 milliárd forintos forgalmat generálva. Mint ahogy Gabrielle Fenninger elnökasszony elmondta, a cél évi 2-5 áruház megnyitása, hosszú távon pedig körülbelül harminc Intersport-áruházat kívánnak üzemeltetni Magyarországon.

A válság nem látszik a számokon


A gazdasági válsággal kapcsolatban Gabrielle Fenninger elmondta: nagy részben a média hatásának is köszönhető, hogy az emberek meg vannak rémülve. Ami az Intersportot illeti, az áruházlánc inkább a növekedés, mint a csökkenés jeleit tapasztalja. "A fák sem nőnek az égig, néha a stagnálásnak is be kell köszönnie" - mondta az elnökasszony.

Horváth Csobán számokkal támasztotta alá Fenninger asszony megállapítását: a budaörsi bolt idei forgalma huszonhárom százalékkal, a pécsi bolté ötven százalékkal teljesít jobban, mint tavaly ilyenkor.

A magyarok erőssége a fitness

Az Intersportnak Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában és hazánkban vannak boltjai, mely üzletek között megfigyelhető némi nemzeti sajátosság. A magyarok például meglehetősen konzervatívok: vannak olyan mintájú, formájú és színű termékek, melyeket be sem hoznak Magyarországra, mert sejthető, hogy nem kelne el. A sportágakban szintén megfigyelhető egyfajta magyar közízlés: a fitness termékek kiemelkedőbben fogynak itthon, mint a környező országokban.

A márkákban szintén van eltérés: míg Ausztriában az eladott futócipők nyolcvan százaléka Asics márkájú, ebből itthon csak minimális mennyiséget sikerül értékesíteni, mivel a lakosság inkább az Adidast és a Nike márkát preferálja.

Ugyanabban a ruhában főzünk és futunk

Hajagos Rita, a Nike Magyarország PR vezetője szerint a futballhoz kapcsolódó termékek is kiemelt helyen végeznek az eladások tekintetében. Amiben lemaradásban vagyunk, az a sportruházat specializálódása. Azaz megfigyelhető, hogy itthon többnyire egyféle sportcipőt és ruhát használunk különböző tevékenységekhez, így a technológiai termékek értékesítése még háttérben van.

A kisebb sportboltok kora lejárt

A kilencvenes években még rengeteg kisebb sportbolt volt látható az utcákon, melyek a nagy sportáruházláncok bejövetelével megszűntek. Az ismert márkaboltok - Nike, Adidas - tartják magukat, az önálló kiskereskedések viszont többnyire csődbe mentek.

Rozgonyi Gábor, a Rosco Sportszerbolt ügyvezetője szerint a három óriás, a Decathlon, a Hervis és az Intersport uralja a piacot. Emellett a hipermarketek is egyre több sportszert árulnak. A kicsik esélye csakis a szakértelem vagy a specializáció lehet, ami a sportban jóval fontosabb, mint mondjuk a divatkereskedésben.

Egy jó olimpiai szereplés sokakat motivál 

Azt, hogy mennyire hatott erre a piacra a gazdasági válság, azért nehéz megmondani, mert a tél és a karácsony miatt ilyenkor az átlagnál intenzívebb a forgalom.

Érdekesség, hogy a forgalmat az időjáráson kívül a nagyobb sportesemények, azon belül pedig az elért eredmények is befolyásolják. Például egy sikeres olimpiai vízilabda-szereplést követően jobban fogynak a vízilabdák és az úszónadrágok.

GF

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!