2003-ban a szigetországban az internetes médiában reklámra fordított összeg csúcsot döntött, mivel 525 millió eurót költöttek a reklámozók ilyen hirdetésekre, derül ki az Interactive Advertising Bureau és PricewaterhouseCoopers elemzéséből.Míg 2002-ben 295,35 millió eurót tett ki az internetes reklámköltés, ez 2003-ra 530,95 millió euróra nőtt.
Csaknem elérik a rádiós reklámok szintjét az online hirdetési formák: a teljes nagy-britanniai reklámköltés 3,8 százaléka a rádióadók költésgvetését növeli, és 2,5 százaléka kötődik a világhálóhoz. A szakértők szerint 2007 januárjára megelőzik a rádiókat az online médiaszereplők a marketingköltés terén. A Forrester Research elemzése szerint a növekedéshez hozzájárul, hogy dinamikusan bővül az internet felhasználók köre, és az online rádiók elterjedtsége is hozzájárul a folyamathoz. Paul Pilkington, a PricewaterhouseCoopers igazgatója szerint a médiában a legerőteljesebben az internetes cégek hirdetési bevételei bővülnek.
Magyarországon az Online Hirdetési Index mögött álló médiumok szakemberei az idei év egészére 35-40 százalékos online piaci növekedési prognosztizáltak, melyet most 45-50 százalékra módosították. A második negyedévében elérte a 670 millió forintot a hazai online reklámköltés, szemben a tavalyi év hasonló időszakának 381 millió forintos bevétellel. A hazai hirdetési piac 10 százalékos növekedéset mutatott fel az év első felében, az internet tehát egyre inkább elvonja más médiumoktól a reklámozókat.
(Menedzsment Fórum)
A vártnál jobban nő az online reklámköltés
80 százalékkal nőtt a tavalyi évhez képest az online reklámköltés Nagy-Britanniában, és elérte a teljes reklámköltés 2,5 százalékát.