2p

A csőd szélére sodródott olasz légiforgalmi társaság, az Alitalia nem csak az olcsó légi társaságok konkurenciájával szembesül. Az olasz államvasutak (FS) a nagysebességű vonathálózat kiépítésével mind keményebb versenyt támaszt.

2004 végéig tervezik átadni a Róma-Nápoly közötti pályaszakaszt: akkor Nápolyból 75 percig tart majd az út Rómába - mondta az FS szóvivője.

Az olasz államvasutak összesen 655 kilométer nagysebességű vasúti szakasz kiépítését tervezi, amely Északot kötné össze Déllel. A cél olyan vasúti összeköttetés, amellyel 2008-tól Milánóból három és fél óra alatt lehet eljutni Rómába, a jelenlegi négy és fél óra helyett. A Milánó-Róma összeköttetés a legjövedelmezőbb viszonylat az olasz légitársaságok számára. Ha ez vonattal három óra alatt megtehető, akkor versenyre kelhetünk a légi társaságokkal - mondta Savini Nicci, az FS szóvivője.

A Milánó és Róma között utazó olaszok 60 százaléka a repülőgépet választja, 40 százalékuk utazik inkább vonaton. A nagysebességű vasúti összeköttetéssel az arányt 60 százalékra az államvasutak javára lehetne fordítani. Az Alitalia számára ez 800 ezer utas elvesztését jelentené.

A nagysebességű vasúti összeköttetés kiépítése Olaszország számára kényszerűség, mert csökkenteni akarják a közúti forgalmat. Az olaszok 90 százaléka autózik. Az áruszállítás 65 százaléka is közúton bonyolódik - Európában csak 50 százaléka. Az olasz vasúti infrastruktúra elavult. Az államvasutak ezért a következő tíz évben 50 milliárd eurós beruházást tervez - mondta a szóvivő. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
A csőd szélén táncol az Alitalia
Óriási leépítés az olasz vasútnál

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!