2004 végéig tervezik átadni a Róma-Nápoly közötti pályaszakaszt: akkor Nápolyból 75 percig tart majd az út Rómába - mondta az FS szóvivője.
Az olasz államvasutak összesen 655 kilométer nagysebességű vasúti szakasz kiépítését tervezi, amely Északot kötné össze Déllel. A cél olyan vasúti összeköttetés, amellyel 2008-tól Milánóból három és fél óra alatt lehet eljutni Rómába, a jelenlegi négy és fél óra helyett. A Milánó-Róma összeköttetés a legjövedelmezőbb viszonylat az olasz légitársaságok számára. Ha ez vonattal három óra alatt megtehető, akkor versenyre kelhetünk a légi társaságokkal - mondta Savini Nicci, az FS szóvivője.
A Milánó és Róma között utazó olaszok 60 százaléka a repülőgépet választja, 40 százalékuk utazik inkább vonaton. A nagysebességű vasúti összeköttetéssel az arányt 60 százalékra az államvasutak javára lehetne fordítani. Az Alitalia számára ez 800 ezer utas elvesztését jelentené.
A nagysebességű vasúti összeköttetés kiépítése Olaszország számára kényszerűség, mert csökkenteni akarják a közúti forgalmat. Az olaszok 90 százaléka autózik. Az áruszállítás 65 százaléka is közúton bonyolódik - Európában csak 50 százaléka. Az olasz vasúti infrastruktúra elavult. Az államvasutak ezért a következő tíz évben 50 milliárd eurós beruházást tervez - mondta a szóvivő. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
A csőd szélén táncol az Alitalia
Óriási leépítés az olasz vasútnál
A vasút is konkurálna a légitársaságokkal Olaszországban
A csőd szélére sodródott olasz légiforgalmi társaság, az Alitalia nem csak az olcsó légi társaságok konkurenciájával szembesül. Az olasz államvasutak (FS) a nagysebességű vonathálózat kiépítésével mind keményebb versenyt támaszt.