2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jelentős változásokon van túl a GySEV. Nem könnyű a feladat az új vezetésnek, amelynek egy új vonal integrálása mellett, a változó környezet és az Uniós csatlakozás kihívásaival is szembe kell, hogy nézzen.

A vasúti szállítmányozás jövőjéről csak röviden foglalom össze a problémát. A vasúttársaságok alapvetően kétféleképpen kezelik a vasútra történő fuvarszervezés kérdését. Az egyik a fuvaroztatókkal és speditőrökkel történő közvetlen kapcsolatkialakítás, a másik a saját szállítmányozói, fuvarszervezői cég, vagy cégcsoport kialakítása. Ez az utóbbi módszer a kedveltebb az Unióban, azonban Brüsszel már feszegeti ezzel kapcsolatban a versenysemlegesség kérdését, ugyanis a saját érdekeltségi körbe tartozó speditőrnek szabott díjak, tarifák (talán nem meglepő módon) jellemzően kedvezőbbek, mint a körön kívülről érkező megbízásoknál alkalmazott árak. A mi esetünkben egy vegyes profilról beszélhetünk, hiszen mindkét módszert alkalmazzuk, és nem teszünk különbséget a hozzánk tartozó speditőrtől érkező megbízások és a "külső" megbízók közt.

Piaci pozíciónk egyenesen következik a földrajzi pozíciónkból. A két nálunk jóval nagyobb várút az ÖBB és a MÁV Rt. között helyezkedünk el, amelyekkel nem versenyezhetünk (nem is állt soha szándékunkban) a legtöbb szolgáltatás tekintetében. Ezért nekünk olyan szolgáltatáscsomagot kellett kialakítanunk, amely olyan plusz-szolgáltatásokat tartalmaz, amelyekkel a nagyobb vasúttársaságok méretüknél fogva nem tudnak jó hatékonysággal foglalkozni, vagy nem is áll szándékukban. Alapvetően a Nyugat-Délkelet (Balkán) irányú kapcsolatainkat kívánjuk erősíteni. Terveink között szerepel az északdéli irányú forgalom bővítése is, de ennek feltétele a Szombathely utáni vonalszakaszok Szentgotthárd, Zalalövő felé történő fejlesztése.

Összességében, a 130 éves múlt tapasztalatai alapján mondhatjuk, hogy a Győr-Sopron-Ébenfurti Vasúttársaság mindig is megtalálta a piacnak azokat a szegmenseit, ahol az éppen kis méreteiből fakadó előnyöket kiaknázhatta, és reményeink szerint ez nem lesz másképpen a jövőben sem.


Forrás: Tranzit


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!