2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Jelentős változásokon van túl a GySEV. Nem könnyű a feladat az új vezetésnek, amelynek egy új vonal integrálása mellett, a változó környezet és az Uniós csatlakozás kihívásaival is szembe kell, hogy nézzen.

A vasúti szállítmányozás jövőjéről csak röviden foglalom össze a problémát. A vasúttársaságok alapvetően kétféleképpen kezelik a vasútra történő fuvarszervezés kérdését. Az egyik a fuvaroztatókkal és speditőrökkel történő közvetlen kapcsolatkialakítás, a másik a saját szállítmányozói, fuvarszervezői cég, vagy cégcsoport kialakítása. Ez az utóbbi módszer a kedveltebb az Unióban, azonban Brüsszel már feszegeti ezzel kapcsolatban a versenysemlegesség kérdését, ugyanis a saját érdekeltségi körbe tartozó speditőrnek szabott díjak, tarifák (talán nem meglepő módon) jellemzően kedvezőbbek, mint a körön kívülről érkező megbízásoknál alkalmazott árak. A mi esetünkben egy vegyes profilról beszélhetünk, hiszen mindkét módszert alkalmazzuk, és nem teszünk különbséget a hozzánk tartozó speditőrtől érkező megbízások és a "külső" megbízók közt.

Piaci pozíciónk egyenesen következik a földrajzi pozíciónkból. A két nálunk jóval nagyobb várút az ÖBB és a MÁV Rt. között helyezkedünk el, amelyekkel nem versenyezhetünk (nem is állt soha szándékunkban) a legtöbb szolgáltatás tekintetében. Ezért nekünk olyan szolgáltatáscsomagot kellett kialakítanunk, amely olyan plusz-szolgáltatásokat tartalmaz, amelyekkel a nagyobb vasúttársaságok méretüknél fogva nem tudnak jó hatékonysággal foglalkozni, vagy nem is áll szándékukban. Alapvetően a Nyugat-Délkelet (Balkán) irányú kapcsolatainkat kívánjuk erősíteni. Terveink között szerepel az északdéli irányú forgalom bővítése is, de ennek feltétele a Szombathely utáni vonalszakaszok Szentgotthárd, Zalalövő felé történő fejlesztése.

Összességében, a 130 éves múlt tapasztalatai alapján mondhatjuk, hogy a Győr-Sopron-Ébenfurti Vasúttársaság mindig is megtalálta a piacnak azokat a szegmenseit, ahol az éppen kis méreteiből fakadó előnyöket kiaknázhatta, és reményeink szerint ez nem lesz másképpen a jövőben sem.


Forrás: Tranzit


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!