A kedvezmények és pályadíjak átalakítása jövőre húzódik
Nem sikerült megoldani mindeddig a hálózati üzletszabályzat megújítását sem. Augusztusban a vasúti hivatal arra kötelezte az üzletszabályzat elkészítéséért felelős Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.-t, hogy alakítsa át a díjkedvezmények rendszerét. A vasúttársaságok körében komoly felháborodást keltett a vasúti hivatal elképzelése, mert többek között azt év közben változtatták volna meg. Vagyis a már megkötött szerződéseket borította volna fel, ha szeptembertől módosult volna a kedvezmények rendszere.
Emellett az eperjeskei átrakó és Dunaújváros közötti szakaszon is érvényesíthető volt a jelentős mértékű kedvezmény. Ehhez képest a vasúti törvény szerint a kedvezmények például akkor járnak, ha kihasználatlan vonalakon zajlik a forgalom.
A MÁV-nak és a GYSEV-nek fáj legjobban
A legtöbb kedvezményt a MÁV Cargo és a GYSEV vette igénybe. A magán-vasúttársaságok esetében a Train Hungary Magánvasút Kft. az idén egyáltalán nem igényelt és nem kapott támogatást, a Floyd Zrt. egy ízben, a Central-European Railway Zrt. két ízben, míg az MMV Magyar Magánvasút Zrt. rendszeresen részesült a kedvezményből. A MÁV Cargo és a GYSEV levélben tiltakozott a vasúti hivatalnál a kedvezmények eltörlése miatt.
A Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft. az alacsony kihasználtságú pályák kedvezményét megtartotta volna, ezzel az egyeztetések során nem is emelt kifogást a vasúti hivatal. Az utolsó egyeztetésre októberben került sor. A kapacitás-elosztó azonban nem készítette el időbe, decemberre az új üzletszabályzatot - mondta Antal Dániel. Ígéretük szerint erre januárban kerülhet sor.