2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ugyan a Dove sikere óta egyre több marketinges hisz az átlagos testalkatú modellek alkalmazásában, ám egy most közzétett felmérés szerint még mindig sokkal hatékonyabbak azok a reklámok, amelyekben vékony nők szerepelnek.

Ha vékony nő szerepel egy hirdetésben, akkor a fogyasztók jobban fogják kedvelni az adott márkát, ám önmagukat kevésbé szeretik, foglalható össze a Villanova University most közzétett tanulmánya, melyet a Dove "Valódi szépség" kampánya inspirált. Ráadásul a felmérés tanulsága szerint szinte teljesen mindegy, hogy milyen termékről van szó, a divatcikkektől kezdve az élelmiszereken át az elektronikai cikkekig "mindent el tudnak adni" a vékony nők, számolt be az Adage.

A vékony nőket ábrázoló hirdetések hatására ugyanakkor az alacsony zsírtartalmú és kalóriaszegény termékek vásárlása az amire a leginkább ösztönözhetők az átlagos testalkatúak. A mintában vizsgált 18 és 24 év közötti nők a sovány modellek láttán kifejezett negatív érzéssel voltak a saját szexuális vonzerejükről, súlyukról és fizikai állapotukról mint azelőtt, hogy megtekintették volna a hirdetéseket.

A negatív attitűdök ellenére a kutatás azt állapította meg, hogy a nők sokkal jobban kedvelik az olyan hirdetéseket, ahol vékony szereplők vannak, és azt mondták, hogy valószínűleg inkább ezeket termékeket vennék meg, mint az átalagos testalkatú színészekkel forgatott hirdetésekben szereplő árucikkeket.

Ráadásul a soványabb testalkatú nőkkel készülő termékek kapcsán a márkák értékelése is jobb volt, mint amit az átlagos alkattal rendelkezőkkel készülő reklámoknál mértek. Ennek ellenére a kutatás egyik vezetője azt mondta, hogy az egyes márkák tulajdonosainak kell eldönteni, mik a céljaik, ám azt mindenképpen érdemes szem előtt tartani, hogy a maximalizálják a fogyasztók pozitív attitűdjét a márka kapcsán. Tény ugyanakkor, hogy ha meglepőt húz egy cég, mint ahogy azt a Dove tette kampányában, az komoly publicitást hozhat, amely végső soron a cégnek valószínűleg megtérült.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!