Ha vékony nő szerepel egy hirdetésben, akkor a fogyasztók jobban fogják kedvelni az adott márkát, ám önmagukat kevésbé szeretik, foglalható össze a Villanova University most közzétett tanulmánya, melyet a Dove "Valódi szépség" kampánya inspirált. Ráadásul a felmérés tanulsága szerint szinte teljesen mindegy, hogy milyen termékről van szó, a divatcikkektől kezdve az élelmiszereken át az elektronikai cikkekig "mindent el tudnak adni" a vékony nők, számolt be az Adage.
A vékony nőket ábrázoló hirdetések hatására ugyanakkor az alacsony zsírtartalmú és kalóriaszegény termékek vásárlása az amire a leginkább ösztönözhetők az átlagos testalkatúak. A mintában vizsgált 18 és 24 év közötti nők a sovány modellek láttán kifejezett negatív érzéssel voltak a saját szexuális vonzerejükről, súlyukról és fizikai állapotukról mint azelőtt, hogy megtekintették volna a hirdetéseket.
A negatív attitűdök ellenére a kutatás azt állapította meg, hogy a nők sokkal jobban kedvelik az olyan hirdetéseket, ahol vékony szereplők vannak, és azt mondták, hogy valószínűleg inkább ezeket termékeket vennék meg, mint az átalagos testalkatú színészekkel forgatott hirdetésekben szereplő árucikkeket.
Ráadásul a soványabb testalkatú nőkkel készülő termékek kapcsán a márkák értékelése is jobb volt, mint amit az átlagos alkattal rendelkezőkkel készülő reklámoknál mértek. Ennek ellenére a kutatás egyik vezetője azt mondta, hogy az egyes márkák tulajdonosainak kell eldönteni, mik a céljaik, ám azt mindenképpen érdemes szem előtt tartani, hogy a maximalizálják a fogyasztók pozitív attitűdjét a márka kapcsán. Tény ugyanakkor, hogy ha meglepőt húz egy cég, mint ahogy azt a Dove tette kampányában, az komoly publicitást hozhat, amely végső soron a cégnek valószínűleg megtérült.