2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A boltok tisztábbak, a kiszolgálás színvonala javul, de még mindig sok bosszúság éri az embert vásárlás közben. Az üzletek megválasztásának szempontjai között az árszínvonal a meghatározó, de nem sokkal marad el tőle a termékek megbízható minősége, valamint az áruválaszték szélessége, míg az üzlet (hír)neve viszonylag mellékes - írja a Népszabadság.

A magyarok többsége naponta vagy legalább heti néhány alkalommal betér valamilyen üzletbe. Mindössze hat százalék azoknak az aránya, akik csak havonta vagy annál is ritkábban mennek vásárolni, míg az emberek háromnegyede csaknem mindennap vesz valamit. A reprezentatív felmérés - amelyhez a fővárosban és 66 további településen több mint ezer 18 és 64 év közötti embert kérdeztek meg - igazolta azt a várakozást, hogy a nők sokkal sűrűbben fordulnak meg valamilyen bevásárlóhelyen, mint a férfiak.

A megkérdezettek majdnem fele számolt be arról, hogy vásárlásai során érik kellemetlenségek, és csaknem minden hatodik gyakran tapasztal ilyet. A problémákon a férfiak, illetve az idősebbek lépnek túl könnyebben, a legérzékenyebbek a diplomások és a fővárosiak.

A leggyakoribb panasz a vásárolt termék vagy szolgáltatás gyenge minősége. Csaknem minden ötödik vásárló sűrűn találkozik ilyen hiányosságokkal. A vásárlók különböző módon reagálnak érdekeik megsértésére. A felmérés kimutatta, hogy az emberek túlnyomó többsége - 85 százaléka - ilyen esetben tesz valamit, s akadnak, akik többféle módon is megpróbálnak elégtételt venni.

A vizsgálat eredményei szerint a vevők kétharmada az eladónál, mintegy harmada pedig az üzletvezetőnél reklamál. Azok aránya, akik sérelmeik miatt többé nem mennek vissza abba az üzletbe 34 százalék, s a megkérdezettek 22 százaléka azt jelezte, hogy probléma esetén elfordul az adott cég termékeitől, szolgáltatásaitól.

A nők sokkal érzékenyebben reagálnak, mint a férfiak; elsősorban a reklamálás előfordulási gyakoriságában előzik meg az erősebb nem képviselőit.

Minél magasabb iskolai végzettséggel rendelkezik valaki, annál valószínűbb, hogy a bosszúság egyaránt eredményez reklamálást és a bojkottálást, és a fiatalabbak gyakrabban párosítják az aktív és a passzív tiltakozást, mint az idősebbek - számol be a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!