2p

Aki a vezetők fejlesztésével foglalkozik, szüksége van egy konkrétan elképzelhető és kézzelfogható orientációra ahhoz, hogy jól végezhesse a dolgát. Ezt az orientációt a vállalati stratégia, illetve a stratégiai sikerpozíciók megfogalmazásában találjuk meg.

3.1. Fejlesztési munkánk stratégiai vonzatai

A következő öt kijelentés a munkánkat írja le vállalatunk stratégiájával, ill. a stratégiai sikerpozíciókkal. Jelöljük meg azt a kijelentést, amely leginkább illik jelenlegi fejlesztési munkánkhoz:
1. Nem ismerjük a vállalati stratégiát vagy a stratégiai sikerpozíciókat.
2. Fejlesztési munkánk alapját olyan szükségletek képezik, amelyek számunkra egyfajta stratégiapótlást jelentenek.
3. Arról vitatkozunk, amit vállalatunk stratégiai sikerpozíciója a munkánk számára jelent.
4. Rendszeres feedback-tárgyalásokat folytatunk az ügyvezetéssel a stratégiai sikerpozíciók aktuális megvalósításának helyzetéről.
5. Minden szempontból részt veszünk vállalatunknál a stratégiai sikerpozíciók megfogalmazásában és továbbfejlesztésében.

3.2. Fejlesztési munkánk értékei és normái

A következő kijelentések munkánkat írják le vállalatunk kultúrája alapján. Ellenőrizzük, melyik kijelentés illik leginkább jelenlegi fejlesztési munkánkra, és jelöljük ezt meg.
1. Fejlesztési munkánkat vállalatunk értékeitől és normáitól függetlenül végezzük.
2. Tudatában vagyunk annak, hogy vannak bizonyos értékek és normák, amelyek fontosak lennének munkánkhoz.
3. Megpróbáljuk megérteni munkánk szempontjából a vállalat értékeit és normáit.
4. Vitatkozunk a stratégia megvalósításához szükséges értékekkel és normákkal.
5. Tudatosan az a célunk, hogy azt a tervkultúrát fejlesszük, amely a stratégiai sikerpozíciók megvalósítását támogatja.

4. A vállalati kultúra kifejezési formái

A "vállalati kultúra" fogalma a normák, értékelképzelések és gondolkozási formák olyan összességét írja körül, amely a munkatársak viselkedését - minden szintről - és így a vállalat belső és külső megjelenési képét határozza meg.

Próbáljuk meg vállalati kultúránkat leírni:
Az első oszlopba azokat a címszavakat írjuk be, amelyek vállalatunk kultúrájára különösen találóak. A második oszlopba írjuk az ezekhez tartozó példákat: anekdotákat, vicceket, történeteket, ünnepségeket, bizonyos menedzsmenti viselkedési módokat, vállalatpolitikai kijelentéseket stb.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!