A barkácsáruházak a vidéki városokban készülnek bővíteni, a nyilvánosságra került terveik szerint a két legnagyobb lánc a Praktiker és az OBI versenye tovább éleződhet - írja a Világgazdaság.
A 150 milliárdosra becsült barkácscikk-piacon a német Metro csoporthoz tartozó Praktiker magyar leányvállalata, a Praktiker Építési és Barkácspiacok Kft. érte el a legnagyobb forgalmat. Az 1300 embernek munkát adó cég jelenleg 14 áruházat működtet idehaza, a szolnoki lesz a 15. egysége. Két éven belül még Budapesten és egy vidéki városban nyit új áruházat, mintegy kétmilliárd forintos beruházással. A konkurens OBI áruházak száma az idén átadásra kerülő szolnoki, dunaújvárosi és az albertfalvai egységgel 17-re nő az idén. A harmadik legnagyobb barkácshálózat, a jelenleg 13 egységet működtető Baumax Magyarország Rt., hárommilliárd forintos költséggel két újabb áruházat épít, jövőre újabb 2-3 áruház létesítését tervezi - számolt be a Világgazdaság.
Az OBI és a Praktiker Szolnokon csap össze legközelebb, utóbbi cég a jövő tavaszra tervezett átadást hozta előbbre, miután az OBI május végén hozta nyilvánosságra, hogy az idén megtelepszik a Tisza-parti városban - áll a Világgazdaság beszámolójában.
Kapcsolódó anyagok
Változóban a hazai kiskereskedelem szerkezete
A szaküzletek helyzete egyes termékek tükrében
Új HR-vezető a Praktikernél
A vidéki városokban folytatódik a barkácspiaci verseny
A barkácsáruházak a vidéki városokban készülnek bővíteni, a nyilvánosságra került terveik szerint a két legnagyobb lánc a Praktiker és az OBI versenye tovább éleződhet.