A Siemens az elmúlt időszakokban elsősorban a németországi gyárbezárási tervei kapcsán került a címlapokra, a társaság vezetése azonban azt szeretné, ha inkább a vállalat termékei iránt érdeklődnének a fogyasztók.
Az elmúlt időszakban a menedzsment és a munkavállalók között kemény összeütközés történtek, amely során a szakszervezetek elérték, hogy a németországi üzemek megmaradjanak, ugyanakkor vállalták az ezzel járó fizetés nélküli pluszmunkát. A szakemberek szerint az ellentétek kissé rontották a vállalatról kialakult képet. Részben ezt is ellensúlyozza a most meghirdetett márkastratégia. Természetesen az éles piaci versenyben a mobilkészülékek pozícionálásának felülvizsgálatától a jelenlegi 8,4 százalékos piaci részesedésének növelését is várja a Siemens.
"Designed for life" címmel a Siemens mobile új márkastratégiát hirdetett meg. Az új stratégia középpontjában a márka klasszikus értékei, azaz a különlegesen jó minőség, az ötletes technika és a kiemelkedő színvonalú design állnak.
Napjainkban rengeteg mobiltelefon közül választhatnak a vásárlók, ezért a versenytársaktól való megkülönböztethetőség kulcsfontosságú a gyártók számára. A német cég készülékeit a Telekom Handel című lap olvasói három éve folyamatosan a legmegbízhatóbbnak szavazták meg, emellett 2003-ban a Connect című lap olvasói között is a Siemens volt az első helyezett a minőség és megbízhatóság kategóriákban. Az új átfogó márkakép egyik központi eleme éppen ezért a különleges minőség és megbízhatóság lesz.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A magyarok munkamoráljával példálózott a Siemens vezére
Nem fizet a hosszabb munkahétért a Siemens
Világméretű márkaoffenzívába kezd a Siemens Mobile
A viták helyett a termékeire koncentrálna a Siemens
A Siemens az elmúlt időszakokban elsősorban a németországi gyárbezárási tervei kapcsán került a címlapokra, a társaság vezetése azonban azt szeretnék, ha inkább a vállalat termékei iránt érdeklődnének a fogyasztók.