Használjuk a marketingmix minden eleméhez
Hassunk a fogyasztó racionalitására észérvekkel, és váltsunk ki érzelmeket a termékünk iránt zenével! A lehetőségek száma végtelen. A zene egyfajta hozzáadott érték:
Magasabb árpozíciót tehet lehetővé - ezt használják ki a Cotton Club Étteremben.
A kereskedelmi egységekben szóló zene praktikus elem (micsoda ricsaj lenne például a Tescoban, ha nem szólna a zene!).
A promócióhoz: zenés spotok tömkelege.
Választhatunk jogdíjas zenét, vásárolhatunk arra szakosodott zeneszerzőktől nem túl drága ún. gumizenét, és végül lehet a zene hiánya is megkülönböztető, hiszen a zene nemléte a zajokat teszi hallható esztétikai jelenséggé. A zenés, effektekkel dúsított spotok áradatában figyelemfelkeltő hatású egy zenei aláfestés nélküli, kellemes beszédhanggal felvett reklámhír.
Legyünk jelen a piacon akár termékkel, akár szolgáltatással, nincs olyan marketing terület, ahol ne vethetnénk be a zenét, hogy közelebb jussunk fogyasztóinkhoz!
Izgalmas dolog elképzelni, hogy ezen az úton haladva vajon eljutunk-e a zenei kultúra egy olyan állapotába, amelynek vízióját a Pusztító (Demolition Man) című filmben (Warner Studios, 1993.) láthatjuk: 2018-ban Los Angelesben a médiumok által sugárzott zeneszámok mind valamilyen terméket, szolgáltatást vagy vállalatot reklámoznak - és az emberek ezzel harmóniában élnek. Esztétikai igényüket, szórakozási vágyukat és a zeneszerzők művészi önkifejezésének igényét is kielégítik ezek a zeneművek.
Móra Klára, Pável Krisztina, Stadler Ágnes, Váradi Éva, dr. Virág Krisztina összeállítása