3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szórakoztatóipar egyik alappillére a zeneipar a kilencvenes évek látványos előretörése után az elmúlt két évben panaszoktól és perek visszhangjaitól hangos. A zenei kiadók elsőszámú terméke a CD-k értékesítése folyamatosan csökken. Szerzőnk alábbi írásában arra keresi a választ, hogy a kiadók által megtett lépések a pozícióik megtartása érdekében valóban hatékonyak és a kiélezett küzdelemben elégségesnek bizonyulnak-e.

3. MP3.COM

Az MP3.COM új fejezetet nyitott az online hangfájlok promóciójában és disztribúciójában. 2000 júliusára 515.000 (mostanra már 1.6 millió) dallal a legnagyobb elérhető Internetes kollekciójává nőtte ki magát. A felhasználó ingyen kereshetett az adatbázisban, hallgathatta meg és tölthette le a számokat. A vállalat elsősorban online reklámokból tartotta fenn magát, de bevétele származott hagyományos audio CD-k, MP3-CD-k, illetve a vásárló által összeválogatott számokból készült "válogatások" értékesítéséből is.

Az MP3.COM egyik legnépszerűbb szolgáltatása a MY.MP3.COM. Ennek (és egy internetkapcsolat) segítségével a világ bármely pontjáról elérhetjük jogszerűen birtokolt lemezeink tartalmát, illetve az itt megrendelt CD-k is azonnal hozzáférhetők MP3-as formátumban.

Az MP3.COM zenészek/előadók számára is vonzó lehet, hiszen minden eladott felvételük után szerzői jogdíjat kapnak, illetve közvetlen kapcsolatot tarthatnak fenn rajongóikkal. Új piacot termelhet a zenészeknek, és esélyt adhat a fiatal, a multik által fel nem kapott tehetségeknek, hogy kipróbálhassák, eladhassák magukat. Sőt, támogatják azokat az előadókat, akik nem tudják előteremteni a CD előállítási és egyéb költségeit, illetve akikkel a hagyományos kiadók nem kötnek szerződést. Ugyanis a kiadóknak nem éri meg olyan kiadványokba fektetni, melyekből nem tudnak évente minimum 200.000 példányon túladni (más kérdés, hogy ha mégis előáll ez a helyzet, akkor ezek a művészek tökéletesen eladósodhatnak). Ezzel szemben az MP3.COM-on azok a művészek is lehetőséghez jutnak, akik esetleg csak évi néhány ezer lemezt tudnak értékesíteni - ráadásul minden eladott CD eladási árának a felét zsebre tehetik.

2000. januárjában 10 nagy lemezcég beperelte az MP3.COM-ot a szerzői jogok megsértéséért. Az ügy végül elsimult, az MP3.COM-nak sikerült kiegyeznie a cégekkel - több millió dolláros kártérítések árán. Abban állapodtak meg, hogy a vásárlók a megrendelt CD-ket azonnal online meghallgathatják, de azokat nem menthetik le merevlemezükre.


A cikk folytatása



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!