2p

A magánosítás lezárása után a magyar légitársaságnak 30–50 millió dolláros azonnali tőkeinjekcióra van szüksége, ez azonban nem oldja meg a legnagyobb problémát, a veszteséges működést, mondta el a Napi Gazdaságnak adott interjúban Borisz Abramovics, a cég privatizációs tenderén továbbra is versenyben lévő AirBridge tulajdonosa.

Az orosz üzletember szerint a Malév az elmúlt két évben gyengébb lett, vesztett súlyából, vagyonából, de még abban az állapotban van, hogy érdemes megvenni.

"Mi a Malévon keresztül integrálódni tudnánk az európai útvonalhálózatba, a Malév pedig új piacokat szerezne ezáltal, főleg Oroszországban, illetve az egykori FÁK-országokban, és közép-ázsiai tranzitutasok is megjelenhetnének gépeinek fedélzetén" - tette hozzá. Ennek nyomán szerinte a következő két-három évben körülbelül 10 százalékkal növekedhetne a magyar légitársaság utasszáma.

Kiemelte: a Malévnak a privatizáció lezárását követően haladéktalanul 30-50 millió dolláros tőkejuttatásra lesz szüksége a likviditás fenntartásához. Legnagyobb problémáját, a veszteségességet azonban ezzel nem, csak a jelenleginél hatékonyabb működéssel lehetne kezelni.

A piacok megszerzése érdekében ki kellene aknázni a Malév és az AirUnion útvonalhálózatából adódó szinergiákat, és a két társaságnak két komoly hubot (gyűjtő és elosztó központ) kellene kialakítania Budapesten és Moszkvában, magyarázta Abramovics. Szerinte az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Zrt. január végéig hirdeti majd ki a tender győztesét, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!