Mintegy 2,43 milliárd dollárt fizet készpénzben a Dunkin márkákért a Bain Capital Partners, a Thomas H. Lee Partners és a Carlyle Group triója. "Új tulajdonosunk támogatja agresszív terjeszkedési terveinket" - fogalmazott a Dunkin elnök-vezérigazgatója a cég közleményében. Az édes fánkjairól és kávéjáról híres vállalat világszerte több mint 12 ezer éttermet üzemeltet, melyekből 6500 Dunkin' Donuts, 5600 Baskin-Robbins, míg a Togo lánchoz 400 egység tartozik.
A céget azok után kínálta eladásra korábbi francia gazdája, a Pernod Ricard, hogy sikeresen befejezte az Allied Domecq italgyártó vállalat akvizícióját. A Dunkin' Donuts bevétele 3,4 milliárd dollárt ért el 2004-ben, ami 13 százalékos növekedés a korábbi évhez képest. A vásárlók hármasából a Bain 38 százalékos részesedéssel rendelkezik a Domino's Pizza láncban, míg a Thomas H. Lee korábban a Snapple italgyártó tulajdonosa volt.
Szakértők szerint igen nagy az érdeklődés az utóbbi időben az étteremláncok iránt, az amerikai Nations Restaurants News felmérése szerint 17 lánc cserélt gazdát az előző 12 hónapban.
Az elmúlt években a Dunkin-csoport egyre nagyobb hangsúlyt fektetett kávé üzletágára, hogy felvehesse a kesztyűt a Starbucks lánccal. Fekete nedűjét a cég 20-50 százalékkal adja olcsóbban, mint a világhírű Starbucks, miközben a fánk-biznisz egyre inkább háttérbe szorul. "A cég lassan már kávéházra hasonlít, mely süteményeket is árusít", fogalmazott az ágazat egyik szakértője.