Mint a felmérésből kiderült a fejlesztések mögött nem kis részben a politikusok jól felfogott érdeke áll, éspedig a választói elégedettség növelése. Ez megfelelően elkészített rendszerek esetében ugyanis könnyíti mind a hivatalok, mind az adott ügyet intézni kívánók dolgát. Ezért sem véletlen, hogy a jól átgondolt és sikeresen bevezetett rendszereket mindenütt támogatják, nincs ez másképp Magyarországon sem.
Az elégedettség Kanadában számokban is mérhető és elsöprő, tudniillik a vállalatok 93 százaléka, míg a magánszemélyek 83 százaléka mutatott megelégedettséget az online kormányzati rendszerek használata kapcsán.
Érdekes, hogy emellett egy másik a választók számára oly kedves megnyilvánulásnak is hangot adtak több helyen az állami adminisztráció döntéshozói. Minden második utalt arra, hogy az e-kormányzat elterjesztése az adófizetőknek nem kizárólagosan kényelmes, de pénzt is meg lehet vele takarítani. Így később a beszedett adók a túlzott bürokrácia fenntartása helyett más hasznos célokra fordíthatóak.
Ahol a társadalmi elégedettség növelésének eszköze az e-goverment
Világszerte Kanada vezet az e-kormányzatok terén, derült ki az Accenture összehasonlító tanulmányából.