2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az orosz állam a hajdani szovjet repülőgépgyártás felélesztésén küzd, mindeközben az Aeroflot légitársaság flottáját fiatalítja az Airbus gépeivel.

A külföldi kapcsolat a kulcsa az orosz repülőgép iparág fejlesztésének, fogalmazott Vladimir Putyin elnök a Moszkva mellett rendezett Légi- és Űrtechnikai Vásáron (MAKS-2005). A poltikusok már régóta az egykori szovjet dicsőség feltámasztásán fáradoznak, ez azonban üzleti kapcsolatok hiányában megvalósíthatatlan.

[ajanlo=474][igazitas=left/]Míg a hidegháború éveiben a Tupoljev vagy az Iljusin olyan nagy névnek számított, mint a nyugatabbra gyártó Boeing, addig mára a hírnév igencsak megkopott. Az elmúlt években már több irányba is puhatolózott az orosz állam. Újból felvette a kapcsolatot európai, észak-amerikai és ázsiai vállalatokkal is, kézzel fogható eredmény azonban még nem igen született.

Az orosz cégek eközben a túlélésre játszanak. A legnagyobb védelmi vállalat az Irkut 10 százalékos részesedést adott el a nyugat-európai EADS repülő-, védelmi és űripari konzorciumnak. A főként hadászati gépeiről ismert Szuhoj pedig 70 gép értékesítéséről írt alá szerződést egy meg nem nevezett nyugati vállalattal.

A legnagyobb orosz légitársaság, az Aeroflot azonban flottája lecserélésekor nem a hazai vállalatok mellett tette le voksát. Tizenkét darab Airbus A320-as vásárlásával kívánja megkezdeni a nem éppen fiatal géppark lecserélését. Az állami ellenőrzés alatt álló légi vállalat egyik illetékese arról számolt be, hogy a külföldi gyártmányú gépek megvételéhez a cég jövőre mintegy 50 millió dollár értékben kötvényt bocsát ki.

A legnagyobb orosz légitársaság flottája 90 repülőgépből áll, amelyek közül közel 30 külföldi gyártású. A cég tavalyi adózott eredménye 60 százalékkal nőtt a személyszállítás bővülésének köszönhetően. Az orosz számviteli szabályok alapján számított tavalyi eredmény 6,33 milliárd rubel(228 millió dollár) volt. A társaság az idén az adózott eredmény 13 százalékos növekedését várja, s azt tervezi, hogy az év végén csatlakozik a SkyTeam légi szövetséghez.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!