Az elfoglalt menedzsereknek nem sok lehetősége van a válogatásra, sok esetben a duty free shopokból kerül a karácsonyfa alá az ajándék.
A CyberEdge cég felismerte az üzleti lehetőséget, és újfajta szolgáltatást kínál az üzleti utakon levőknek, tudósít a Reuters. A megoldás egy karnyújtásnyira van, ugyanis az ülések hátán levő zsebekbe, a promóciós anyagok és légitársaságok magazinjai mellé kerülnek be a cég katalógusai, melyekből a repülőút alatt kényelmesen kiválaszthatják a kliensek a nekik tetsző árucikkeket.
A kínálat igen széles, igazodva a megcélzott, jó anyagiakkal rendelkező réteg magas igényeihez. A CyberEdge több mint száz oldalas katalógussal jelenik meg a gépeken. A karácsonyi kiadásban olyan neves cégek termékei is megjelennek, mint a Sony, a Clinique, Gaultier, Zegna és a Steiff. A notebookoktól a kamerákon, kozmetikumokon, parfümökön, ruházati kiegészítőkön át a játékokig mindent meg lehet rendelni egy-egy légiút alatt.
Az úgynevezett in-flight boutiques üzletágat már korábban felfedezték a légitársaságok. Az utasok számára készített lapok számos terméket kínálnak. Ez a szolgáltatás igen népszerű, mivel megkönnyíti az ünnepi vásárlást.
Számos társaság saját designerekkel rendelkezik. A British Airways Stella McCartney és Paul Smith nevével fémjelzett termékeket kínál, a német Lufthansánál Hugo Boss, Jil Sander, Porsche és Braun cikkek rendelhetők meg.
A cégek arra törekednek, hogy a csúcstermékek mellett megjelenjenek a kínálatban az egyszerűbb, szélesebb rétegeknek is elérhető árucikkek. De a magas színvonalú áruk jelenléte a katalógusokban presztizsértékkel bír. 'A kínált minőséget összeköti a közönség a branddel', mondja David Cully, a Blue Tulip duty free shop-hálózat vezetője.
Ajándék a repülőülés zsebéből
Azok, akiknek a naptára üzleti utakkal van zsúfolva, nehezen tudnak időt szakítani a karácsonyi készülődésre.