"Eredetileg napi negyven kisteherautó előállítására készítettük fel a gyártósort, de - a piaci érdeklődés elemzését követően - ezt akár napi hatvanra is fel tudjuk tornászni egy éven belül" - mondja Stroe. Az új haszongépjármű elé a Dacia Pick-Up helyettesítését tűzték ki célul, s árát a lélektaninak számító 10 ezer euró alatt akarják tartani. Évi 300 munkanappal számolva az "újszülött" évi 100-120 millió eurónyi bevételt is eredményezhet a román autógyártásnak.
A Dacia Pick-Up napja leáldozott: a múlt héten befejezték a 31 éven keresztül gyártott, és a Renault 12 alapjaira támaszkodó kisteherautó gyártását, amelyből összesen 319 ezer darab készült, hét változatban. Ebből az utolsó 10 ezer darabot az idén adták el. "A Pick-Up 1309-es modell mentette meg a kilencvenes években a csődtől a Dacia gyárat. Ebből 44 ezer darabot Kínában értékesítettünk" - állítja Constantin Stroe.
Az új Logan furgon egyelőre 1500 köbcentis és 90 lóerős diesel, illetve 1600 köbcentis, 105 lóerős benzines változatban készül, de nincs kizárva, hogy további fejlesztések is bekövetkeznek.
A Dacia Művek 2005-ben 1,2 milliárd eurós forgalmat bonyolított le.