4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar labdarúgó válogatott vasárnap esti teljesítménye kapcsán a kommentárok többsége szuperlatívuszokban szólalt meg. Ennek ellenére a nézettségi versenyben mégis lemaradt a közvetítés.

A hét egy örömteli esemény miatt sokak számára lesz hosszú ideig emlékezetes, a magyar labdarúgó válogatott ugyanis 30 év után jutott el világeseményre. A nemzeti tizenegy két mérkőzésen oda-vissza verte a norvégok legjobbjait, így 30 évvel a rosszemlékű mexikói világbajnokság után jövőre Franciaországban a kontinens viadalon léphet ki ismét a rivaldafénybe.

A magyar csapatot a norvég média kis túlzással viccnek tartotta ( Ez a magyar válogatott játékosok összértéke alapján nem olyan meglepő, lásd: A magyar lesz a "legértéktelenebb válogatott" az EB-n), és az ellenfél játékosai sem néztek ki sokat a mieinkből. Talán ez is hozzájárult, hogy mind a játékosok, mind a közvélemény óriási figyelmet fordított a pótselejtező mérkőzéseire. Már csak ezért is érdekes volt, hogy a Nielsen milyen számokat mért a focimeccs nézettsége kapcsán. (Hozzá kell tenni, hogy a kiemelt érdeklődéssel kísért mérkőzések közvetítésében érdekelt médiumok időnként kétségbe vonják a számokat, azzal indokolva a kételyeiket, hogy a közönségmérés során a közterületen vagy vendéglátóipari egységekben felállított kivetítők nézőit nem számszerűsítik, ennek a polémiának az elemzésétől most eltekintenénk, és csak a Nielsen közönségmérési adatait kívánjuk elemezni.)


Lássuk tehát a mérkőzések számait. Az első, csütörtöki találkozó hozott alacsonyabb nézettséget. Ebben két ok játszhatott közre, az egyik, hogy hétköznap estéken általában kevesebben szoktak tévét nézni, mint vasárnap. De az is indokolhatta a kevesebb nézőt, hogy a meccs előtt a magyar közvélemény is inkább csak tisztes helytállást várt, mint győzelmet. A teljes közvetítési folyamot (20-23 óra között) a tévék előtt ülők 17,7 százaléka követte, ez 700 ezer nézőt jelentett. (Ez az adat kvázi azt jelenti, hogy ennyien végignézték a meccset, ellentétben azzal az MTVA által gyakran használt, ám szakmailag semmitmondó adattal, hogy mennyien voltak, akik legalább 30 másodpercig nézték a műsort.) Arányaiban magasabb volt az érdeklődés a találkozó iránt a kereskedelmileg fontos célcsoportban, hiszen a 18-49 év közöttiek 18,4 százaléka követte a találkozót, ez közel 283 ezer embert jelent.

Ilyen lesz a megújult Puskás Ferenc stadion


A számok kontextusba helyezve sokkal többet mondanak. A meccs felvezetőjével egyidőben sugárzott 50 milliós játszma a készülékek előtt ülők 8,3 százalékát érte el este 8 és fél 9 között. Majd a kezdés után a pótselejtező átlagosan 18,4 százalékával szemben, már csak 6,3 százalékot tudott a vetélkedő. Nem tudott a meccsnél magasabb közönségarányt eléri az egyik legsikeresebb magyar műsor, a Barátok közt sem (15,7% SHR). A találkozó érdemi részével azonos időben futó Frizbi pedig csak 4,8 százalékos átlagos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban.

Érdekesség, hogy a hétköznap estéken az átlagosan rendre 10 százalék alatti közönségarányt elérő TV2 számára kisebb csapás volt a csütörtöki válogatott mérkőzés, mint az ekkor hagyományosan jól teljesítő RTL-nek, amely hónapok óta nem zárt ilyen alacsony közönségaránnyal munkanapnak számító estén (19-23 óra között) a 18 és 49 év közöttieket tekintve.

A vasárnapi, már felfokozott hangulatban megrendezett pótselejtező a csütörtökinél is jobb számokat ért el. A teljes lakosságot tekintve 958 ezer nézővel büszkélkedhetett az összecsapás, míg a 18-49 évesek közül 433 ezren követték a tévék előtt a magyar nemzeti tizenegy diadalát. Mindez 4 évesnél idősebb célcsoportban 21,5 százalékos közönségarányt jelent, a kereskedelmi célcsoportnál pedig majd minden negyedik tévét néző ezt követte.

Meglepő viszont, hogy ezek a számok ezúttal kevésnek bizonyultak, vasárnap este ugyanis a meccsnél is többen nézték a Sztárban sztárt. A szórakoztató műsor a teljes lakosságban ismét az 1,8 milliós szintig jutott (34,1% SHR), míg a 18-49 éveseknél 618 ezer nézője volt (30,2% SHR). Ezzel ismét a Sztárban sztár volt a hét legmagasabb nézettséget elérő műsora, a nagy vetélytárs, a Got Talent ugyanis az említett kategóriákban ezúttal 1,615 millió, illetve 598 ezer nézővel büszkélkedhetett.


A 46. héten a 18-49-es korcsoportban 19-23 óra között az RTL Klub műsorait átlagban a készülékek előtt ülő nézők 18,3 százaléka követte, míg a TV2-t átlagosan 12,3 százaléka nézte. A középmezőny vezetői ezúttal sem tudtak látványos eredményeket produkálni, holtversenyben végzett a harmadik helyen Cool és a F+ (5,4% SHR). Nem tudott erősödni a Duna TV (2,8% SHR) sem, ám a múlt heti teljesítménye így is elég volt a Viasat3 legyűréséhez (2,5% SHR), mert a csatorna az előző hetekhez képest gyengébben teljesített.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!