
Három indítványozó - a Magyar Bankszövetség, az Országos Takarékszövetkezeti Szövetség és a Takarékszövetkezetek Országos Érdekvédelmi Szövetsége - közös beadványban támadta a jogszabály egyes rendelkezéseit. Az Ab egyhangúlag hozott határozata szerint azonban a 2007. január 1-jétől hatályba lépő, állami kamattámogatással érintett hitelállomány alapján kamat és kamatjellegű bevétel címén befolyt összeget terhelő járadékról szóló rendelkezések nem sértik a jogbiztonságot, sem a közterhekhez való hozzájárulás kötelezettségét és hátrányos megkülönböztetést sem tartalmaznak.
Megállapították azt is, hogy a kizárólag a hitelintézeteket terhelő járadékfizetési kötelezettség előírása nem jelent hátrányos megkülönböztetést. A testület arra is rámutatott, hogy a különadó ötszázalékos mértéke nem eredményez aránytalanul nagy elvonást az adóalanyoknál, ezért az adó mértékét illetően sem állapította meg a vitatott rendelkezés alkotmányellenességét.
Az Ab döntött arról is, hogy nem sérti a jogbiztonságot az a törvényi rendelkezés sem, amely a személyi jövedelemadó törvénynek a kamat- és árfolyamnyereség adóra vonatkozó rendelkezései 2007. január 1-jére tervezett hatálybalépését előrehozta és az új szabályokat már 2006. szeptember 1-jén hatályba léptette. A testület emellett alkotmányosnak minősítette a nyugdíjas munkavállalókra vonatkozó személyi jövedelemadózás szabályait.