3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben az álláshirdetések piaca egy évtized alatt teljesen megváltozott, az újabb fordulat kapcsán még számos kérdőjel adódik a soreo.biz elemzése szerint. Az okostelefonok térnyerésével ugyanakkor a számítógép helyett könnyen lehet, hogy a mobilunkon fogunk állást keresni a jövőben.

Ahogy az álláskeresésben az internet felváltotta az apróhirdetéseket, hamarosan úgy lép majd a mobiltelefon az internet helyére az. Legalábbis ezt állítják a mobil toborzás (mobile recruitment) elkötelezett hívei. Valóban?

  • 2020-ra a mobil lesz az internetezés elsődleges eszköze,
  • A mobilfelhasználók száma Magyarországon több mint kétszerese internetezőkének,
  • Lényegében minden mobilfelhasználó használja az SMS-t,
  • Egyre nagyobb az internetezésre is alkalmas telefonok aránya, csökken a mobilinternet ára,
  • A alacsonyabb árkategóriákban is egyre több okostelefon érhető el.

A mobil álláskeresési piac a felsorolt meggyőző érvek ellenére sem pezseg még, de apróbb buborékok már látszanak.Az eddig megismert megoldások lényegében 4 csoportba sorolhatók:

1. Mobil weboldalak. A böngészésre is alkalmas telefonok terjedésével logikusnak tűnik az állásportálok (job boards) és a vállalati karrieroldalak “mobilbaráttá” tétele. A mobilra alkalmazott oldalak általában ugyanazokat a funkciókat nyújtják, mint a webes változatok, vagyis leginkább az állásajánlatok közzétételére és a jelentkezés elküldésére alkalmasak. (Utóbbira csak bizonyos megszorításokkal, amire később térünk ki.)

2. Önálló alkalmazások. Már ma is számos (általában ingyenes) alkalmazás érhető el iPhone-ra, de az egyéb telefonokra készült alkalmazások száma is folyamatosan növekszik. Többnyire jól átgondolt, könnyen használható és szép programok, hátrányuk leginkább az, hogy elkészítésük egyedi fejlesztést igényel, ezért drágák. Nem véletlen, hogy egyelőre csak a legnagyobb, tőkeerős, folyamatosan nagyszámú új munkavállalót kereső cégek kísérleteznek velük.

3. A jó öreg SMS. Újra be kell látnunk, hogy ismert korlátai ellenére az SMS a legáltalánosabban elterjed és a legegyszerűbben használható mobil megoldás. Az SMS-ben küldhető értesítés az új lehetőségekről, vagy link, ami egy megfelelő (mobil) állásoldalra vezet. Az indiai Naukri azt is lehetővé teszi, hogy a jelentkezők a hirdetésben megadott SMS segítségével pályázzanak egy állásra. (Ilyenkor a portálra előzetesen feltöltött életrajz automatikus csatolódik a jelentkezéshez.)

4. Mobil vonalkód. Érdekes, hogy a mobiltelefonnal olvasható és “megfejthető” grafikus kódért, a QR kódért mindenki lelkesedik, mindenki a jövő technológiájának tartja…mégis kevesen használják. A QR kód használata lehetővé tenné, hogy a plakáton, szórólapon, újságban, vagy bármilyen más nyomtatott felületen elhelyezett információ azonnal digitális információvá (például mobil weboldalra vezető linkké alakuljon át.

Forrás: soreo.biz

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!