4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Hatalmas fizetés, könnyed munka a szerencsésnek, akinek többségében csak az egyéniségéről kell meggyőznie a hirdető felet. A cég azonban talán nem is a felvett pályázóval nyer a legtöbbet.

Az álommunkák mitagadás rendkívül csábító lehetőséget jelentenek a jelentkezőknek, miközben a hirdető cégeket egyetlen cél motiválja: annak reklámértéke. Többségében ugyanis a munkaköri leírás részeként tekinthető, hogy fotókkal és videókkal kiegészített blogot kell vezetni a munkaviszony ideje alatt. Önmagában már ez is reklámértékkel bír, ám talán még ennél is fontosabb az a hírverés, ami a pályázati idő alatt alakul ki a meghirdetett álommunka kapcsán. Az egyedülálló lehetőség ugyanis nemcsak az adott ország sajtótermékeit járja körbe, de akár világszerte képes a figyelmet az adott cégre, szolgáltatásra, vagy épp helyszínre irányítani. Most hazánkban a Bónusz Brigád kínál álommunkát a szerencsés kiválasztottnak.

A héten meghirdetett állás jövő év tavaszától egy egész évig nyújt majd rendszeres elfoglaltságot a szerencsés jelentkezőnek. A feladat roppant egyszerű: a Bónusz Brigád által kínált szolgáltatásokat, termékeket kell tesztelni, melyekről fotót, videót, szöveges értékelést kell készíteni és feltölteni az erre a célra létrehozott blogra. Mik az elvárások? A Brigád különösebb feltételt nem szabott a jelentkezéshez, 18. életévét betöltött személyt keresnek, és az egyetlen lényegében korlátozó feltétel, hogy a pályázó képes legyen önállóan videókat készíteni, azokat szerkeszteni, majd azokat a blogra feltölteni - melyek felhasználási jogairól egyébként le kell mondania a győztesnek. A fő cél, hogy a Brigád által elért több mint két és fél milliós közönség számára tudósítson, őket segítse a választásban.

A cég a munkát egy iPhone5-tel egy MacBook Pro laptoppal segíti, fizetségként pedig bruttó havi 400 ezer forintot fizetnek (vagyis évi 4,8 millió forintot), melyből az adók és járulékok levonása után 262 ezer forintja marad a nyertesnek. A bér tehát bőven átlag feletti, hiszen a nettó kereset jelenleg 140 ezer forint közelében mozog, sőt a kereskedelem szektorában elérhető nettót is közel 130 ezer forinttal haladja meg a munka révén hazavihető összeg.

Külföldi álommunkák

Az álommunkák egyébként nem túl ritkák, bár hazánkban eddig nem sok példa akadt rá. A mostanit megelőzően a Tensi Kft. keresett féléves időtartamra egy megfelelő személyt, aki havonta két hétre valamelyik luxusutat "tesztelte". A tapasztalatokról természetesen videókkal, fotókkal illusztrált blogot kellett vezetni, és mindezért egymillió forintot kapott a szerencsés - no meg természetesen a hat luxusutat.

A leghíresebb és talán az álommunka fogalmát teljes mértékig kielégítő állás még 2009 év elején hozta lázba a világot. Egy ausztrál idegenforgalmi bizottság keresett gondnokot az ötezer lakosú Hamilton-szigetekre féléves időtartamra. Fizetés gyanánt 70 ezer fontot, nagyjából 22 millió forintot ígértek, amiért havonta mindössze 12 órát kellett "dolgozni". A feladat egyszerű volt: etetni a teknősöket, megfigyelni a bálnákat, búvárkodni, kezelni a szigetre érkező postát. A kiválasztottnak heti rendszerességgel kellett blogolnia, valamint fotó- és videónaplót vezetnie. A szervezők célja az volt, hogy felhívják a turisták figyelmét az ausztrál szigetvilágra.

2010-ben a chicagói Tudomány és Ipar Múzeumába kerestek munkatársat egyhónapos időtartamra, melyért 10 ezer dollárt (akkori értéken számítva közel 2,2 millió forintot), örökös múzeumi bérletet és néhány műszaki cikket (laptop, videókamera) is kapott fizetségként a szerencsés kiválasztott. A feladat ebben az esetben is blogolás, videókészítés, tweetelés volt. Ugyanakkor a diákok sem maradhatnak ki az álommunkák célcsoportjából, hiszen Franciaországban szintén 2010 nyarán hat hétre kerestek két diákot a "Krémező" állásra, akiknek a legfelkapottabb strandon, a Sables-d'Olonne-on kellett strandolási, napozási tanácsokat adni a pihenőknek, valamint naptejek termékmintáit osztogatták. A hat hétre ötezer eurós, vagyis közel 1,4 millió forintos zsebpénzt kaptak a szerencsések.

Ahogy azt a cikkünk elején is említettük, és a fenti példák is igazolják, hogy ezek a munkák egyáltalán nem "jótékonykodásról", vagy komoly és felelősségteljes pozíciókról szólnak, sokkal inkább egy olyan win-win helyzetről, ahol a cégek viszonylag alacsony költséggel hatalmas reklámot biztosítanak az adott terméknek/szolgáltatásnak.

Székely Sarolta
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!