2p

Az egészségvédők aggódnak amiatt, hogy a multinacionális élelmiszergyártók szponzorációja nagy közfigyelemre számot tartó eseményeknél megnöveli az ifjúkori elhízás kockázatát.

Az egészségvédők aggódnak amiatt, hogy a multinacionális élelmiszergyártók szponzorációja nagy közfigyelemre számot tartó eseményeknél megnöveli az ifjúkori elhízás kockázatát.

Ezúttal a McDonald's-ot és a Coca-Colát támadta a National Obesity Forum (Nemzeti Elhízási Fórum), amiért a 2004-es athéni olimpia kiemelt támogatója annak ellenére, hogy közismerten elhízáshoz vezet termékeik fogyasztása.

Az egészségvédők szerint a gyorsétterem-lánc és az üdítőgyártó óriási anyagi erőfeszítéseket tesznek, hogy egészségtelen termékeikhez a sport és a vitalitás fogalmához kapcsolják, miközben azok kóros fiatalkori elhízáshoz vezethetnek. Dr Ian Campbell, a NOF elnöke szerint nem szabadna együtt említeni az athéni olimpiával ezeket a cégeket magas kalóriatartalmú ételeik és italaik miatt. Jude Cohen, a londoni Weight Concern vezetője szerint álszent viselkedéssel vádolható a Coca-Cola és a McDonald's: 'Egy napban nincs annyi óra, amennyi alatt az emberi szervezet képes lenne egy Big Mac menüt elégetni' - jellemezte a gyorsétterem-lánc által terjesztett menüt a szakember.

Az érintett cégek a BrandRepublic cikke szerint visszautasították az álszentség vádját. A sportesemény támogatásával társadalmi felelősségvállalásról tesznek tanúbizonyságot, a kalóriákkal kapcsolatos vádra pedig így reagált a McDonald's szóvivője: 'Energiabevitel és energialeadás'.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!