Louis Vuitton vesztesként került ki a hosszabb ideje tartó Doone & Bourke elleni logó csatából.
Pénteken vesztett pert a bőrtáskáiról híres Louis Vuitton a Dooney & Bourke ellen. Vuitton véleménye szerint a vállalat márkajelzése annyira hasonlít a klasszikus "LV"-hez, hogy az a vásárlókra megtévesztőleg hathat, így a "DB" monogram betiltását követelte.
Shire Scheindlin bírónő döntését azzal indokolta, hogy a lépés olyan mértékben érintené a piacot, hogy a francia luxuscikkgyártó vállalat jelentős monopolhelyzetre tenne szert. Schneindlin szerint Vuitton egy új arculatot teremtett, s most mindenkit igyekszik megakadályozni abban, hogy kövesse példáját. "Amennyiben a francia cég nyertesként került volna ki az ügyből, jogtalan versenyellenes helyzettel kellene szembenézni", nyilatkozta a bírónő. További tárgyalások illetve a fellebbezés lehetősége nem kizárt, de erről a cég szóvivője, illetve ügyvédje nem kívánt nyilatkozni.
A híres "LV" logó 2002-ben indult hódító útjára fehér és fekete táskákon. Az új forma és az élénk színek gyorsan népszerűvé váltak, s a boldog tulajdonosok közé tartozik Madonna, Sarah Jessica Parker és Jennifer Lopez is, aki egy hirdetésben is szerepelt. A nem mindennapi márkajelzés gyors népszerűsége több vállalatot is megihletett. Ezek közé tartozik a Dooney & Bourke is, amely táskák mellett pénztárcák és egyéb kiegészítők forgalmazásával foglalkozik. A bírónő szerint a hasonlóságból nem következik, hogy a vállalat becsapná vásárlóit, s azt az érzetet próbálja kelteni, mintha Vuitton terméket árulna. A pert indító cég néhány e-maillel próbálta bizonyítani, hogy a két jelzés igenis összetéveszthető, de személytelenségük miatt ezeket elutasították. A hasonlóság megkérdőjelezése mellett szól az az érv is, hogy míg az "LV" jelzésű termékek akár 15 ezer dollárba is kerülhetnek, addig a "D" és "B" termékek ára 125 és 275 dollár között van.
(Menedzsment Fórum)
Alulmaradt a Vuitton a logó-perben
Louis Vuitton vesztesként került ki a hosszabb ideje tartó Doone and Bourke elleni logó csatából.