2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Louis Vuitton vesztesként került ki a hosszabb ideje tartó Doone and Bourke elleni logó csatából.

Louis Vuitton vesztesként került ki a hosszabb ideje tartó Doone & Bourke elleni logó csatából.

Pénteken vesztett pert a bőrtáskáiról híres Louis Vuitton a Dooney & Bourke ellen. Vuitton véleménye szerint a vállalat márkajelzése annyira hasonlít a klasszikus "LV"-hez, hogy az a vásárlókra megtévesztőleg hathat, így a "DB" monogram betiltását követelte.

Shire Scheindlin bírónő döntését azzal indokolta, hogy a lépés olyan mértékben érintené a piacot, hogy a francia luxuscikkgyártó vállalat jelentős monopolhelyzetre tenne szert. Schneindlin szerint Vuitton egy új arculatot teremtett, s most mindenkit igyekszik megakadályozni abban, hogy kövesse példáját. "Amennyiben a francia cég nyertesként került volna ki az ügyből, jogtalan versenyellenes helyzettel kellene szembenézni", nyilatkozta a bírónő. További tárgyalások illetve a fellebbezés lehetősége nem kizárt, de erről a cég szóvivője, illetve ügyvédje nem kívánt nyilatkozni.

A híres "LV" logó 2002-ben indult hódító útjára fehér és fekete táskákon. Az új forma és az élénk színek gyorsan népszerűvé váltak, s a boldog tulajdonosok közé tartozik Madonna, Sarah Jessica Parker és Jennifer Lopez is, aki egy hirdetésben is szerepelt. A nem mindennapi márkajelzés gyors népszerűsége több vállalatot is megihletett. Ezek közé tartozik a Dooney & Bourke is, amely táskák mellett pénztárcák és egyéb kiegészítők forgalmazásával foglalkozik. A bírónő szerint a hasonlóságból nem következik, hogy a vállalat becsapná vásárlóit, s azt az érzetet próbálja kelteni, mintha Vuitton terméket árulna. A pert indító cég néhány e-maillel próbálta bizonyítani, hogy a két jelzés igenis összetéveszthető, de személytelenségük miatt ezeket elutasították. A hasonlóság megkérdőjelezése mellett szól az az érv is, hogy míg az "LV" jelzésű termékek akár 15 ezer dollárba is kerülhetnek, addig a "D" és "B" termékek ára 125 és 275 dollár között van.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!