Az Alcoa Inc., a világ legnagyobb alumíniumgyártó cége a Pittsburgh Brewing Co. céggel szerződve fémpalackos 'tartós' sört fog előállítani. Első körben mintegy húszezer palackkal állítottak elő az új termékből, és 28 amerikai államban kerül az üzletek polcaira. Egy új fejlesztésű palack háromszor annyi alumíniumot tartalmaz, mint egy sörösdoboz, és ezért sokkal jobban szigetel. Az Alcoa már régóta jelen van a sörpiacon, 1962-ben az amerikai cég dobta piacra az első, feltéphető nyitóval ellátott sörösdobozt. Az Alcoa vezetője, Joe Piccirilli úgy nyilatkozott, az alumíniumpalack lényegesen jobb, mint a sörösdoboz, és minősége egyenértékű az üvegével, viszont tovább tartja a hideget, és nem törik. Az amerikai fejlesztőkkel párhuzamosan egyébként Japánban is megjelentették már ezt a fajta kiszerelést.
Az USA-ban a sör 40 százaléka dobozos kiszerelésben fogy el, 43 százaléka üveges formában, és 8 százaléka csapolt. Magyarországon a forgalom 35 százalékát teszi ki a fém kiszerelésű sör. Az amerikai piac 0,5 százalékos szegmensét adó műanyag csomagolású ital idehaza még nem számottevő.
Az Alcoa és a Pittsburgh Brewing egy akadállyal kell, hogy szembenézzen: a fogyasztók jelentős része kizárólag üveges sört iszik, mivel fémízűnek érzi az alumíniumdobozokban kapható italt. A szakértők szerint pusztán pszichológiai okok miatt találják fémesnek az emberek a nem üveges sör ízét, illetve olykor előfordulhat, hogy elreped a doboz. Az amerikai gyártó most azt állítja, ez utóbbi probléma a palackok esetében nem fordulhat elő.
(Menedzsment Fórum)
Alumíniumpalackos sörrel próbálkozik az Alcoa
Ötven perccel tovább marad hideg az alumíniumpalackban tárolt sör, mint az üveges verzió.