2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Mol csoport a változó piaci kereslethez igazodva optimalizálja termékszerkezetét, egyre több gázolajat állít elő, s ennek megfelelően alakítja nyersanyag beszerzési csatornáit is: a társaság havi egy-két tartályhajónyi olajat vásárol, közel-keleti, arab országokból - mondta el Horváth Ferenc, a Mol termékelőállítás és kereskedelemi divíziójának ügyvezető igazgatója.

A Mol változtat a stratégiáján, és havi egy-két tartályhajónyi olajat vásárol, közel-keleti, arab országokból. Az első ilyen típusú szállítmány szombat hajnalban futott be a horvátországi mélytengeri kikötőbe, Omisaljba és megkezdte a 80 ezer tonna, Szíriából származó kőolajszállítmányának kirakodását. A kőolajat a Mol megrendelésére az Adria vezetékbe töltik, majd a százhalombattai finomítóba szállítják.

Az ügyvezető igazgató a sajtótájékoztatón elmondta: a vevők egyre több gázolajat vásárolnak, miközben a benzin iránt nem nő annyira a kereslet, fűtőolajat pedig gyakorlatilag már nem is vesznek. Benzinből évről-évre 2-4 százalékkal vásárolnak többet, a gázolaj iránti kereslet viszont tavaly 17 százalékkal emelkedett Magyarországon, s az idén az első félévben is 10 százalékkal többet vettek.

Horváth Ferenc hangsúlyozta, hogy gázolajhiány van Európában, időnként több tízmillió tonna hiányzik a piacról. Ezért a Mol évente mintegy 800 ezer tonna nem szabványos orosz gázolajat vásárol, amit a százhalombattai finomítóban alakít át az európai elvárásoknak megfelelően.

A mostani ügylet hátterében az áll, hogy a könnyű szír olajból a nehéz, savanyú, orosz Ural típusú olajhoz képest 2-3 százalékkal több gázolaj állítható elő, s kevesebb nehezen eladható melléktermék készül belőle. A két olaj között lényeges különbség az, hogy míg a szír kéntartalma 0,6-0,7 százalék, addig az oroszé 1,5 százalék.

A magyar olajcég elképzelése szerint a jövőben a feldolgozandó nyersanyag 15 százalékát könnyű olaj teszi ki, amit az úgynevezett spot piacokon vásárolnak meg, s hajóval szállítanak az Adria vezetékig. A közel 500 kilométer hosszú, éves szinten 20 millió tonna névleges kapacitású Adria vezetéken évente mintegy 15 millió tonna kőolaj szállítható.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!