Farkas László, a kivitelezést végző Magyar Autópálya Építő Konzorcium vezető cége, a Vegyépszer Rt. vezérigazgató-helyettese elmondta: a 2001 márciusában megkezdett munkálatok összesen mintegy 60 milliárd forintjába kerültek a megbízó Nemzeti Autópálya Rt.-nek. Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya Rt. vezérigazgatója átvette az elkészült autópályát, majd azonnal átadta az Állami Autópálya Kezelő Rt.-nek, amely üzemeltetni fogja a várhatóan január 1-jétől fizetőssé váló sztrádát.
A tavaly márciusban elkezdett munkálatok során felújították az Érd és Balatonaliga közötti jobb pályát még 2001-ben. Székesfehérvár és Érd között ezután a bal pályán kiépítettek egy harmadik sávot Budapest felé. E munkálatokra mintegy 32 milliárd forintot költöttek. Ezután megkezdődött a Zamárditól Budapest felé haladó balpálya felújítása is. Az M7-es autópálya e részmunkálatai mintegy 27 milliárd forintba kerültek.
Farkas László közölte: az M7-es felújítása során kicseréltek mintegy 450 ezer köbméter földet, csaknem 700 ezer köbméter humuszt fektettek le. Ezenkívül beépítettek 100 ezer köbméter betont, míg a régi pályaszakasz betonburkolatából csaknem 600 ezer köbmétert zúztak össze, mely a felújított pálya alapját képezte. Aszfaltból 855 ezer tonnát használtak fel. Megépítettek 334 kilométernyi acél szalagkorlátot, felújítottak és megtisztítottak 59 kilométer hosszú csatornát. Vadvédő kerítésből 165 kilométert építettek, és 29 kilométernyi zajvédő falat is emeltek. Farkas László emlékeztetett arra, hogy az M3-as autópálya Füzesabony és Polgár közötti mintegy 60 kilométeres új pályaszakaszát december 5-én Tiszaújvárosban adják át ünnepélyes keretek között a forgalomnak.
Átadták a felújított M7-est
Átadták a forgalomnak az M7-es bal pályájának Érd és Balatonaliga közötti felújított szakaszát, és ezzel teljesen megújult az M7-es mindkét pályája Érdtől Zamárdiig.