A hipermarketek már a szaküzletek sarkában vannak
A bolttípusok között mennyiségben a ruházati szaküzlet a legkedveltebb vásárlási helyszín, de a hipermarket komoly versenytárssá nőtte ki magát.
Az összes forgalomból - az eladott darabszámok tekintetében - a ruházati szaküzletekre 18, a hipermarketekre 14 százalék jutott az első félévben. Tavaly január-júniusban ugyanez az arány 17, illetve 10 százalék volt.
Egyelőre a magyar háztartások jövedelmük átlagosan 6 százalékát költik ruházati cikkekre, már nyolcadik éve. A hasonló nagyságú lakossággal rendelkező Ausztriában ugyanebben az időszakban a forgalom mennyiségben duplája, közel 200 millió darab, értékben pedig a hatszorosát is meghaladja, 3 300 millió euróval.
Ausztriában kétszer annyit költenek ruházati cikkekre
Erősödik a ruházati cikkek szervezett kereskedelme, mivel most már boltokra jut a forgalom nagyobbik része mennyiségben is, értékben is.