
A SAIC a Volkswagennel és a General Motors-al is egy fele-fele arányú vállalkozást vezet, ezek mellé alapítja meg 1,25 milliárd dollárból a teljesen kínai kézben lévő céget. A pénzből fejlesztési központokat, egy összeszerelő csarnokot és egy motorgyárat kíván finanszírozni.
A vállalat terve, hogy 2010-re több mint 300 ezer autó gördüljön le a gyártósorokról, melyekből 45 ezret exportálna, emellett 400 ezer motort gyártana. Ekkor már négyezer embernek kíván munkát adni a fejlesztésben, ami által teljesülne a kínaiak régóta dédelgetett álma az önálló fejlesztésű kocsiról.
Kínában is, mint általában a fejlődő országokban a multinacionális gyártók régebbi modelljeikkel jelennek csak meg. Ebből lett elege az új cég vezetőjének, Wang Xiaoqiu-nak, aki a vállalat VW-vel közös részlegét vezette 14 évig - írta az International Herald Tribune.
Kínában hihetetlen mértékben nő mind a kereslet, mind az azt kielégítő autógyártás. Az országban a személyautók száma 2003-ra egy év alatt 80 százalékkal nőtt, az igazi boom azonban csak ezután várható: 2020-ra összesen 140 millió autó fut majd az ázsiai állam útjain, azaz hétszer annyi, mint ma. Li Xiungha, a helyettes közlekedési miniszter szerint hosszú távon ez a szám 250 millióra is emelkedhet, számolt be korábban az mfor.hu.