2p

A Shanghai Automotive Industry Corp. (SAIC) a Volkswagen és a General Motors partnere bejelentette, hogy önálló autómárkával rukkol elő. Kína második legnagyobb autógyártója 2010-re 45 ezer autót exportálna.

A SAIC a Volkswagennel és a General Motors-al is egy fele-fele arányú vállalkozást vezet, ezek mellé alapítja meg 1,25 milliárd dollárból a teljesen kínai kézben lévő céget. A pénzből fejlesztési központokat, egy összeszerelő csarnokot és egy motorgyárat kíván finanszírozni.

A vállalat terve, hogy 2010-re több mint 300 ezer autó gördüljön le a gyártósorokról, melyekből 45 ezret exportálna, emellett 400 ezer motort gyártana. Ekkor már négyezer embernek kíván munkát adni a fejlesztésben, ami által teljesülne a kínaiak régóta dédelgetett álma az önálló fejlesztésű kocsiról.

Kínában is, mint általában a fejlődő országokban a multinacionális gyártók régebbi modelljeikkel jelennek csak meg. Ebből lett elege az új cég vezetőjének, Wang Xiaoqiu-nak, aki a vállalat VW-vel közös részlegét vezette 14 évig - írta az International Herald Tribune.

Kínában hihetetlen mértékben nő mind a kereslet, mind az azt kielégítő autógyártás. Az országban a személyautók száma 2003-ra egy év alatt 80 százalékkal nőtt, az igazi boom azonban csak ezután várható: 2020-ra összesen 140 millió autó fut majd az ázsiai állam útjain, azaz hétszer annyi, mint ma. Li Xiungha, a helyettes közlekedési miniszter szerint hosszú távon ez a szám 250 millióra is emelkedhet, számolt be korábban az mfor.hu.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!