2p

Felső-Ausztria nagy részén júniustól csupán autópályákon közlekedhetnek a 3,5 tonnánál súlyosabb teherjárművek. A korlátozás célja, hogy a főutak teherforgalma a fizetős sztrádákra terelődjön.

Felső-Ausztria nagy részén júniustól csupán autópályákon közlekedhetnek a 3,5 tonnánál súlyosabb teherjárművek. A korlátozás célja, hogy a főutak teherforgalma a fizetős sztrádákra terelődjön.

A felső-ausztriai kormány döntése értelmében júniustól összesen 17 főútról tiltják ki a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsikat és kamionokat. Ez alól csupán a célforgalom jelent kivételt, értesült a Der Standard.

A korlátozás célja az, hogy az autópályákra kényszerítsék azokat a fuvarozókat, akik azok fizetőssé válása óta inkább az alsóbb rendű utakat vették igénybe. Az ugyanis egyrészt bevételtől fosztotta meg az államot, másrészt zavarta az ott élő lakosság nyugalmát. A legfrissebb felmérések szerint az autópályadíj januári bevezetése óta 73 százalékkal növekedett meg az ausztriai főutak forgalma.
A rendelet betartását kiterjedt ellenőrző hálózat felügyeli majd.

A döntést hevesen kritizálták a helyi fuvarozók érdekeit védő szervezetek. Mint azt bejelentették, tagjaik továbbra is mindent megtesznek azért, hogy minél kevesebb kilométert kelljen sztrádákon megtenniük.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!