3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Autóvásárlási láz lett úrrá az amerikaiakon, márciusban folytatódott az eladások előző hónapokra jellemző emelkedő trendje.

Az Autodata piackutató cég szerint a kereskedők közel negyed annyival több autót adtak el márciusban mint egy évvel korábban. A legnagyobb növekedést a Ford, a Nissan és a Volkswagen érte el, de még a Toyota is növelni tudta eladásait, köszönhetően története legnagyobb árkedvezményes akciójának.

"Naponta újabb vevők térnek be hozzánk" - mondta a Ford értékesítési igazgatója, Ken Czubaby csütörtökön Dearbornban. A "három nagy" amerikai autógyár közül a Ford vészelte át egyedül állami támogatás nélkül a tavalyi válságévet. Márciusban is az Európában kifejlesztett kompakt modell, a Focus volt a sláger a vásárlók körében, de szépen fogyott az F-sorozatú pick-up is.

Januárban a közel 40 százalékos növekedés ellenére, 183.783 eladott autóval a Fordnak vissza kellett adnia a piacvezető szerepet a General Motorsnak. Februárban azonban a Ford váratlanul maga mögé utasította az örökös elsőt, márciusban viszont a GM 21 százalékkal 188.564 autóra növelte eladásait. Az eladási listát a GM egyik prémium márkája, a Buick vezette, de nagy keresletnek örvendett a Chevrolet Silverado pick-up is.

Nagy meglepetéssel szolgált a Toyota is márciusban: a japán konszern 41 százalékos értékesítési növekedéssel, 186.863 eladott autóval a második helyre küzdötte fel magát. Jim Lentz értékesítési igazgató már korábban beharangozta az eladások növekedését, de annak mértéke alapos meglepetést okozott. Az értékesítési siker okai egyebek mellett a jelentős árengedmények, az alacsony törlesztőrészletekkel igénybe vehető, zéró kamatozású hitelek, valamint a két év garancia hosszabbítás. A két előző hónapban a visszahívási akció tíz éves mélypontra nyomta le a Toyota eladásait.

Az elmúlt hónapokban is rosszul teljesítő Chrysler konszern a fellendülő piacon 8 százalékkal kevesebb autót tudott eladni, összesen 92.623-at. Kevesebbet, mint a Honda, vagy a Nissan. Ezen még a hatalmas árengedmények sem segítettek. A Chrysler modelljei elavultnak számítanak a piacon. Számos modelljében még a stuttgarti Daimlerrel folytatott, de mér évekkel ezelőtt megfeneklett együttműködésnek köszönhetően átvett Mercedes technológia működik. Új modellekre - most az olasz Fiatnak köszönhetően - 2011 végéig nem lehet számítani.

Azt, hogy a siker kulcsa az új modellekben rejlik, jól mutatja a Volkswagen és a Mercedes példája. A Volkswagen (a Porsche nélkül számítva) 30.890 autót adott el, 39 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A sláger változatlanul a Németországban és Európában egyáltalán nem kedvelt Jetta volt. A legnagyobb növekedést a Golf GTI érte el. A Daimler 19 százalékkal 20.707-re növelte eladásait. Különösen az új E-osztály bizonyult sikeresnek.

A 21.687 eladott autóval alig valamivel több BMW, Mini és Rolls Royce hagyta el a kereskedők telepeit mint a 2009-es krízisév márciusában. Jim O'Donnell, a BMW amerikai igazgatója ezt a kifutó 5-ös sorozatnak tulajdonítja. Az új modell júniusban kerül a bemutató termekbe.

A Porsche 9 százalékkal több, összesen 1.905 sportautót és terepjárót adott el. A német márka szilárdan őrzi a prémium szegmensben kivívott pozícióját, míg a tömegpiacon az amerikai, japán és dél-koreai cégek osztoznak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!