A világbajnokság első hetében még úgy tűnt, hogy az Adidas ezúttal könnyen lemaradhat nagy riválisa, a Nike mögött. Az amerikai vállalat volt ugyanis ezúttal a legtöbb nemzeti csapat mezszponzora (szám szerint 9 válogatotté), és a szupersztárokat tekintve is jól álltak, hiszen az egyik legnagyobb ikon, Cristiano Ronaldo mellett a hazai csapat ásza Neymar is a Nike reklámarca.
Arról nem is beszélve, hogy az Egyesült Államokban, ahol hosszú idő óta igyekeznek népszerűvé tenni a labdarúgást, úgy tűnik sikerült áttörést elérni. A kisebb névnek számító Ghána elleni mérkőzést több, mint 11 millióan nézték a tengerentúlon, az USA-Portugália meccs pedig rekordot jelentő 18,2 milliós nézettséget ért el. Ezzel a focicsapat maga mögé utasított több népszerű sportágat, hiszen ez minimálisan megelőzte a kosárlabda- (NBA) vagy a baseball-bajnokság (MLB) döntőjének nézőszámát, míg az NHL-finálét (jégkorong) többszörösen felülmúlta. Így azt mondhatjuk, hogy a labdarúgás felnőtt az úgynevezett major-sportokhoz, és csak az amerikai foci, az NFL az, amitől le van maradva tévénéző számokat tekintve. Az amerikai nézettség pedig különösen érdekes a Nike számára, hiszen amellett, hogy a válogatott támogatója a cég, az USA számít a világ legnagyobb sportszerpiacának. Ha pedig népszerű egy sport és növekszik a piaca, akkor abból értelemszerűen a sportszergyártók profitálnak.
Eközben a címvédő spanyol válogatott, amely az Adidas mezét viselte, és amelynek tagjai az elmúlt években a német sportszergyártó kiemelt reklámarcai voltak, a vb második hetében elbúcsúztak. Más kérdés, hogy a "háromcsíkos vállalat" vezetője a világesemény első napjaiban optimista képet festett a kilátásokról, hiszen Herbert Hainer vezérigazgató minden korábbinál nagyobb értékesítéssel számolt, akkor azt prognosztizálta, hogy 2 milliárd euró bevételük lesz 2014-ben pólók, cipők és labdák eladásaiból.
A spanyolok fiaskója után az Adidas abban bízhatott, hogy a német válogatott minél tovább jut, hiszen az ő mezükből tervezték a legtöbbet eladni, a teljes 8 millió darabos forgalom negyedét. A német sportszergyártó emellett a vállalat legfontosabb támogatottjának, Lionel Messinek drukkolhatott, aki a cég nyári kampányainak mindegyikében feltűnik. A sokak által a világ legjobb játékosának tartott, és a világbajnokságon is a torna legjobbjának választott Messi beváltotta a reményeket, hiszen az argentin válogatottat több meccsen is "ő vitte a hátán". Ha nem is szemet gyönyörködtető játékkal, de a kék-fehér csíkos csapat a döntőbe jutott, ahol a brazilokat megalázó veréssel kiütő német válogatott volt az ellenfelük, így a döntő mindkét résztvevője az Adidas mezében játszott.
A német válogatott meggyőző játéka ráadásul a nemzetileg nem elkötelezett szurkolók szívét is megdobogtatta, a várakozások szerint világszerte félmillió mezt adhat el az Adidas, ami majdnem a duplája az előző vb alatt eladott felsőknek. A már idézett Herbert Hainer a brazilok legyőzése után azt mondta, hogy ezzel az Adidas lesz a vb leginkább látható márkája. Mindez pedig biztosítja, hogy az ő termékeik maradnak a labdarúgásban a vitathatatlan piacvezető brand.
Hab a tortán a német vállalat számára, hogy a világbajnokság gólkirálya is az ő felszerelésüket viseli, hiszen a góllövőlista élmezőnyében szinte csak Adidasban játszók végeztek: a hat góllal nyerő James Rodrigez (Kolumbia) mögött Thomas Müller (Németország) és Lionel Messi állt. Egy másik, inkább a sportolók és a szakmai közönség által figyelt mutatóban is a németek lesznek a befutók, Adidas f50 névre hallgató stoplisával rúgták eddig a legtöbb gólt, számszerűen 46-ot. A cipők egyébként a szabadrúgásoknál használt az új szabályok által, vagyis a játékosok és a labda helyét jelző felszívódó spraynek köszönhetően egy felmérés szerint minden korábbinál többet szerepeltek a tévék képernyőjén.
mfor.hu