2p

Rossz üzleti eredményeit az Atkins-diéta terjedésével magyarázza a Krispy Kreme amerikai fánk étterem-lánc.

Az alacsony szénhidráttartalmú ételeken alapuló módszer divatjának terjedése miatt csökkent a Krispy Kreme forgalma: a most lezáruló évben 10 százalékkal visszaesett a cég nyeresége, és 23 százalékkal részvényeinek értéke. A vállalat szerint az Atkins-diéta miatt romlott a kenyérféléket, a reggelire fogyasztott gabonapelyheket és a tésztát forgalmazó cégek eredménye is.

Az édességet árusító lánc most az alacsony kalóriatartalmú fánkkal próbálja visszacsalogatni a vevőket. A Hot Original Glazed márkanevű fánk mindössze 200 kalóriát tartalmaz, zsírtartalma pedig az átlagos fánknak csak a fele.

Az elmúlt időszakban több, egészségtelen ételeket áruló gyorsétterem-lánc módosította kínálatát. A Kentucky Fried Chicken az olajban sütött termékekkel szemben a grillezett csirkét helyezte előtérbe. Megszüntette a super size menüt a McDonald's, emellett új termékekek is megjelentek a kínálatában, így saláták, joghurtok, nyers gyümölcsök. A McDonald's már javított is eredményein: a cég év első három hónapjában 511,5 millió dollár (részvényenként 40 cent) nyereséget könyvelhetett el, ez negyvenöt százalékos bővülés az egy évvel korábbi számokhoz képest.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!