Az alacsony szénhidráttartalmú ételeken alapuló módszer divatjának terjedése miatt csökkent a Krispy Kreme forgalma: a most lezáruló évben 10 százalékkal visszaesett a cég nyeresége, és 23 százalékkal részvényeinek értéke. A vállalat szerint az Atkins-diéta miatt romlott a kenyérféléket, a reggelire fogyasztott gabonapelyheket és a tésztát forgalmazó cégek eredménye is.
Az édességet árusító lánc most az alacsony kalóriatartalmú fánkkal próbálja visszacsalogatni a vevőket. A Hot Original Glazed márkanevű fánk mindössze 200 kalóriát tartalmaz, zsírtartalma pedig az átlagos fánknak csak a fele.
Az elmúlt időszakban több, egészségtelen ételeket áruló gyorsétterem-lánc módosította kínálatát. A Kentucky Fried Chicken az olajban sütött termékekkel szemben a grillezett csirkét helyezte előtérbe. Megszüntette a super size menüt a McDonald's, emellett új termékekek is megjelentek a kínálatában, így saláták, joghurtok, nyers gyümölcsök. A McDonald's már javított is eredményein: a cég év első három hónapjában 511,5 millió dollár (részvényenként 40 cent) nyereséget könyvelhetett el, ez negyvenöt százalékos bővülés az egy évvel korábbi számokhoz képest.
(Menedzsment Fórum)
Az Atkins-diétát hibáztatja a fánk-üzletlánc
Rossz üzleti eredményeit az Atkins-diéta terjedésével magyarázza a Krispy Kreme amerikai fánk étterem-lánc.