2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az európai reklámpiacnak lendületet adhat a most zajló Euro 2004, míg a tengerentúli piacokon az elnökválasztás segíthet. Emellett világszerte növelheti a hirdetési kedvet az olimpia, vélekednek a világ második legnagyobb forgalmú marketinges cégének szakemberei.

A WPP véleménye szerint a teljes ágazat profitálni fog a két nagy sporteseményből, és a globális ügynökségek pedig az elnökválasztás során is kaphatnak megbízást. Az amerikai, az ázsiai és a latin-amerikai piactól várnak komoly erősödést, míg a francia, brit és német térség visszafogottabb eredményekkel szolgálhat. A WPP hat százalékkal növelte árbevételét az első öt hónapban. A cég 56 ezer embert foglalkoztat, és tavaly 4,2 milliárd dolláros bevételt ért el.

A reklámipar mellett a sportszergyártók is elégedettek a portugáliai labdarúgó Európa Bajnoksággal, a Nike máris az esemény győztesének érzi magát: biztosra veszi, hogy az általa készített mezeket viselő elődöntős csapatok, a portugál és a holland közül az egyik az EB döntőjét játszza. Ez a konkurens német adidas cég esetében akkor következik be, ha az általuk öltöztetett görög válogatott lesz a döntőben. A még döntőesélyes Csehország válogatott labdarúgóit viszont a Puma látta el felszereléssel. A kisebbik német sportszergyár a támogatott csapatok számához képest igen jól választott, igaz a Puma szponzorációs kampányában az előzetesen az egyik legnagyobb favoritnak tartott olasz válogatot kapott hangsúlyos szerepet.

Az eddig nyilatkozatok szerint az üzleti győzelmet egyelőre az adidas érzi a magáénak: több mint 1,3 millió darab mezt és 1,2 millió darab más EB-licencterméket adott el eddig az idén. "A foci-üzlet növekedési üteme kétszámjegyű, mintegy 17 százalék" - emelte ki a társaság vezérigazgatója, Herbert Hainer, aki az MTI beszámolója szerint azt is elmondta, hogy egy esztendeje 800 millió euró volt az összehasonlítható érték. Az adidas 2004-es előrejelzésében az adózott eredmény 15 százalékos, az árbevétel 3-5 százalékos növekedése szerepelt; ezen értékek elérése immár szinte bizonyosnak látszik.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
1,5 milliárd dollárral dobja meg a reklámpiacot az olimpia
Euro 2004: Nagy foci, nagy üzlet

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!