A WPP véleménye szerint a teljes ágazat profitálni fog a két nagy sporteseményből, és a globális ügynökségek pedig az elnökválasztás során is kaphatnak megbízást. Az amerikai, az ázsiai és a latin-amerikai piactól várnak komoly erősödést, míg a francia, brit és német térség visszafogottabb eredményekkel szolgálhat. A WPP hat százalékkal növelte árbevételét az első öt hónapban. A cég 56 ezer embert foglalkoztat, és tavaly 4,2 milliárd dolláros bevételt ért el.
A reklámipar mellett a sportszergyártók is elégedettek a portugáliai labdarúgó Európa Bajnoksággal, a Nike máris az esemény győztesének érzi magát: biztosra veszi, hogy az általa készített mezeket viselő elődöntős csapatok, a portugál és a holland közül az egyik az EB döntőjét játszza. Ez a konkurens német adidas cég esetében akkor következik be, ha az általuk öltöztetett görög válogatott lesz a döntőben. A még döntőesélyes Csehország válogatott labdarúgóit viszont a Puma látta el felszereléssel. A kisebbik német sportszergyár a támogatott csapatok számához képest igen jól választott, igaz a Puma szponzorációs kampányában az előzetesen az egyik legnagyobb favoritnak tartott olasz válogatot kapott hangsúlyos szerepet.
Az eddig nyilatkozatok szerint az üzleti győzelmet egyelőre az adidas érzi a magáénak: több mint 1,3 millió darab mezt és 1,2 millió darab más EB-licencterméket adott el eddig az idén. "A foci-üzlet növekedési üteme kétszámjegyű, mintegy 17 százalék" - emelte ki a társaság vezérigazgatója, Herbert Hainer, aki az MTI beszámolója szerint azt is elmondta, hogy egy esztendeje 800 millió euró volt az összehasonlítható érték. Az adidas 2004-es előrejelzésében az adózott eredmény 15 százalékos, az árbevétel 3-5 százalékos növekedése szerepelt; ezen értékek elérése immár szinte bizonyosnak látszik.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
1,5 milliárd dollárral dobja meg a reklámpiacot az olimpia
Euro 2004: Nagy foci, nagy üzlet
Az EB a hirdetési piacnak is jót tett
Az európai reklámpiacnak lendületet adhat a most zajló Euro 2004, míg a tengerentúli piacokon az elnökválasztás segíthet. Emellett világszerte növelheti a hirdetési kedvet az olimpia, vélekednek a világ második legnagyobb forgalmú marketinges cégének szakemberei.