Az Európai Unióban az emberek 16 százaléka szokott az interneten keresztül vásárolni, ezen belül a svédek vezetik a sort. Az e-commerce mellett a kényelmet és a takarékosságot, ellene a fizetéshez kapcsolódó biztonsági aggályokat hozták fel a megkérdezettek.
A digitális kereskedelem Svédország után Belgiumban és Hollandiában a legelterjedtebb, legkevésbé pedig Görögországban dívik. Az EU-ban átlagosan az emberek 16 százaléka használja az internetet vásárlás lebonyolítására, állítja az Európai Bizottság megbízásából végzett "Eurobarometer" közvélemény-kutatás.
Az elemzés szerint az e-commerce-t leginkább a képzett és nagy jövedelemmel rendelkező társadalmi csoportok használják. Nemek szerinti lebontásban a férfiak 20 százaléka veszi igénybe a világhálót vásárlásra, a nőknél csupán 13 százalék ez az arány. Az 55 évek felettieknek csak 6 százaléka teszi mindezt, számol be az APA.
Az e-commerce előnybe részesítésének legfőbb oka a kényelem és a takarékosság. Sokan viszont azért utasítják el azt, mivel szerintük nem elég biztonságos a fizetés ezen módja. A megkérdezettek több mint fele (57 százalék) jellemzően olyan cégtől vásárol az interneten keresztül, amelyet már az online-shoppping bevezetése előtt is ismert.
Az NRC-TNS kutatási adatai szerint Magyarországon a gyakori (hetente többször) internetezők több mint egyharmada (37,1 százalék) már rendelt valamilyen terméket vagy szolgáltatást az interneten keresztül. A megkérdezettek csekély százalékának, (1,1 százalék) volt inkább negatív, míg 28,3 százalékának inkább pozitív tapasztalata.
A legtöbb magyar on-line vásárló könyvet vásárolt (52,3 százalék), emellett a mobiltelefonnal kapcsolatos szolgáltatásokat vették leginkább igénybe.
(Menedzsment Fórum)
Az EU-ban minden hatodik ember vásárol az interneten
Az Európai Unióban az emberek 16 százaléka szokott az interneten keresztül vásárolni, ezen belül a svédek vezetik a sort. Az e-commerce mellett a kényelmet és takarékosságot, ellene a fizetés miatti biztonsági aggályokat hozták fel a megkérdezettek.