Bár a számítógépes játékok piacát ma még a hagyományos játékkonzolok, így a Sony Playstation-je vagy a Microsoft X-Box-a uralják, az interneten már ma is a világ különböző részéről bejelentkező játékosok ezrei játszanak egymás ellen.
A világhálón űzhető játékokban még hatalmas üzleti lehetőségek rejlenek. A Financial Times Deutschland által megszólaltatott szakértők szerint az online-játékok jövőre a számítógépes játékok piacán keletkező összforgalom negyedét teszik majd ki, ez az arány 2008-ra pedig 50 százalék fölé nőhet. Az ebből származó bevétel az elkövetkező négy évben nyolcszorosára fog emelkedni, és 31,4 milliárd dollárt tesz majd ki. Egyesek szerint az online-játékok sokkal nagyobb bevételi forrássá nőhetik ki magukat, mint a hagyományosak.
"Ez a piaci szegmens évente több, mint 50 százalékkal bővül" - mondta el a lapnak Dick Anderson, az IBM illetékes részlegének vezetője. "A gyártóknak az ehhez szükséges infrastruktúrát is ki kell majd építeniük, s ebben az IBM, mint szolgáltató fontos szerepet játszhat" - tette hozzá.
Az online-játékok esetében a vevőknek nem csupán a CD-t kell megfizetni, hanem a havi előfizetési díjat is. Utóbbi az USA-ban havonta 10-15 dollárt tesz ki.
A világon a legtöbb előfizetővel egyébként Dél-Korea rendelkezik, a helyi NC Softs cég Linage nevű játékára például 3 milliónál is több előfizetés futott be, ami évi 123 millió dollárt hozott a vállalatnak. Európában ez a piaci szegmens még relatív kicsi.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó játékok:
Nem adja magát a Microsoftnak a Nintendo
Unatkozó háziasszonyok a játékpiac célkeresztjében
Tovább száguld a média- és szórakoztatóipar
20 ezer új munkahelyet teremtett az amerikai IT-óriás
Az IBM is beszállna a számítógépes játékok piacára
Az amerikai IT-óriás a jövőben a számítógépes játékok piacán is képviseltetni kívánja magát: a cég azonban nem gyártóként vagy értékesítőként tűnne fel, hanem az online-játékok technikai koordinátora lenne.