Hozzátette: az előző évi bázishoz képest a forgalomcsökkenés üteme lassult, becslések szerint szeptemberben augusztushoz viszonyítva 250-300 ezer tonnával több árut szállítanak.
Az elnök-vezérigazgató számítása szerint az év végéig teljesíteni tudják a tervezett 33 millió tonna áru fuvarozását, amely ugyan visszaesés a tavalyi 41,8 millió tonnához képest, de a működés költségeit csökkenteni tudták, így a forgalomvisszaesés a gazdálkodási eredményben nem mutatkozik meg.
Az elnök-vezérigazgató közölte, hogy az első nyolc hónapban 34,8 milliárd forint nettó fuvardíjat értek el, szemben a tavaly hasonló időszakban befolyt 46,3 milliárd forinttal.
Kovács Imre elmondta, hogy a privatizációt követően a társaság megkötötte megállapodást a MÁV Trakció Zrt.-vel a vontatásra, a MÁV Zrt.-vel az infrastruktúra használatára, illetve a MÁV Gépészet Zrt.-vel a karbantartásra.
Az MÁV Cargo elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: elvárásuk a minőségi szolgáltatás. Példaként említette, hogy a tehervonatok óránkénti átlagos 16 kilométeres sebességét 25 kilométerre növelje a szolgáltató belátható időn belül, amely jelentős költségmegtakarítást hozhat az eszközkihasználás javítása révén a MÁV Cargónak.
Kovács Imre kitért arra, hogy a MÁV Trakcióval kötött megállapodás alapján növekvő díjemelés mellett 2012-ig akár 70 százalékkal csökkenhet a MÁV Cargo megrendelése. Az elnök-vezérigazgató megjegyezte: minőségi szolgáltatás esetén nem érdekeltek az ilyen arányú csökkenésben.
A MÁV Cargo elnök-vezérigazgatója jelezte, hogy folyamatban van a cég önálló vontatási kapacitásának kialakítása. Eddig 19 korszerű, két áramnemű mozdonyt vásároltak, amelyből 11 már Magyarországon van, és terveik szerint 2011-2012-re 60-70 darab mozdonyt vesznek.
MTI/Menedzsment Fórum