2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Már a jelenlegi adatok szerint is több pénzt fordított kampányaira a két nagy párt, mint amennyit a törvény lehetővé tesz.

Az MSZP eddig 650 millió 940 ezer forintot, a Fidesz pedig 475 millió 619 ezer forintot költött kampányára, szemben a törvényben engedélyezett 386 millióval, állítja a Transparency International Magyarország, a Freedom House Europe és az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet által közösen jegyzett www.kepmutatas.hu oldal mai közleménye.

Az MDF és a Jobbik is kicsúszhat a keretből 

A képzeletbeli dobogó harmadik helyét az MDF foglalja el 170 milliós költéssel, majd a Jobbik (151 millió forint), az LMP (104 millió forint) és az  SZDSZ (33 millió forint) jön a sorban. A felmérést készítők azt valószínűsítik, hogy a végső összesítéskor a Jobbik és az MDF is túlmegy a 386 milliós határon.

"Egyáltalán nem meglepő, hogy a két nagy párt már az első forduló előtt átlépte a plafont" - mondta Alexa Noémi, a Transparency International Magyarország ügyvezetője.

Hozzátette, hogy bár az idei kampány lényegesen olcsóbbnak ígérkezik, mint a 2006-os, az országos hírverést folytató pártok számára gyakorlatilag lehetetlen a törvényileg engedélyezett összegből hatékony korteshadjáratot folytatni.

Közelíthet a milliárdhoz a végső számla

Molnár Bálint, a Freedom House Europe igazgatója szerint a pártok kampányköltései teljességükben majd csak május végén lesznek láthatóak, mivel a reklámkiadásokat egy hónapos csúszással összesítik. "Nem lennék meglepve, ha a végleges összegek a nagy pártoknál a milliárdos nagyságrendhez közelítenének, vagy azt akár jelentősen meg is haladnák” - mondta Molnár.

A jelenlegi adatok egyébként még nem tartalmazzák a pártok márciusi reklámköltéseit sem, pedig ezek a költségek a kampányok legnagyobb tételei.

A három civil szervezet akciójának célja, hogy a közvélemény az eddigieknél pontosabb képet kaphasson a valódi kiadásokról, ezzel is demonstrálva, hogy a jelenlegi törvényi szabályozás korrupciót generál és nem szolgálja a kampányok és a pártok pénzügyeinek átláthatóságát.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!