2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar közúti fuvarozók egyelőre békés eszközökkel, de a leghatározottabban tiltakoznak az OMV és a Mol fúziója ellen, s kérik az Európai Bizottság döntéshozóit: tiltsák meg ezt az összefonódást, írja a Világgazdaság.

A fuvarozók álláspontjukat személyesen is közölték az illetékesekkel, miután a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) és a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary is képviseltette magát az Európai Bizottság Versenypolitikai Főigazgatósága hétfői zárt ajtók mögötti meghallgatásán.

Ott egy uniós versenyjogi vizsgálat keretében a Mol és az OMV képviselői fejthették ki az álláspontjukat a két vállalat esetleges fúziójáról. Peredi Péter, a Fuvosz főtitkára elmondta: az ötórás meghallgatás fináléjában a két magyar fuvarozói érdekképviselet az „utolsó szó jogán” azt is elmondta, hogy a hazai vállalkozások versenyhelyzetét fenyegető egyszereplős rendszert elfogadhatatlannak tartják, hiszen az OMV megnyugtató információt nem nyújtott.

Peredi Péter a két szervezet álláspontját Brüsszelben ismertetve a többi között azzal érvelt, hogy jelenleg több beszállító és kereskedő hálózat is működik, így versenyhelyzet van az üzemanyag-forgalmazás területén. Ez biztosítja a versenyt, egyedi kiskereskedelmi „listaáras” árkedvezményeket is tudnak érvényesíteni, s tudtak olyan együttműködési megállapodásokat kötni, amelyek nagyfelhasználói flottakedvezményt biztosítanak a tagság részére.

Ám ahol egy forgalmazó kerül monopolhelyzetbe, a piaci egyeduralkodó – akár drasztikus emeléssel is – képes az árait kialakítani anélkül, hogy emiatt számottevő forgalomcsökkenéssel kellene számolnia. A Mol és az OMV lehetséges fúziója előrevetíti egy drasztikus áremelkedés lehetőségét, amellyel szemben a közúti árufuvarozás csak fuvardíjemeléssel lenne képes védekezni, számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!