A fuvarozók álláspontjukat személyesen is közölték az illetékesekkel, miután a Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) és a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete – NiT Hungary is képviseltette magát az Európai Bizottság Versenypolitikai Főigazgatósága hétfői zárt ajtók mögötti meghallgatásán.
Ott egy uniós versenyjogi vizsgálat keretében a Mol és az OMV képviselői fejthették ki az álláspontjukat a két vállalat esetleges fúziójáról. Peredi Péter, a Fuvosz főtitkára elmondta: az ötórás meghallgatás fináléjában a két magyar fuvarozói érdekképviselet az „utolsó szó jogán” azt is elmondta, hogy a hazai vállalkozások versenyhelyzetét fenyegető egyszereplős rendszert elfogadhatatlannak tartják, hiszen az OMV megnyugtató információt nem nyújtott.
Peredi Péter a két szervezet álláspontját Brüsszelben ismertetve a többi között azzal érvelt, hogy jelenleg több beszállító és kereskedő hálózat is működik, így versenyhelyzet van az üzemanyag-forgalmazás területén. Ez biztosítja a versenyt, egyedi kiskereskedelmi „listaáras” árkedvezményeket is tudnak érvényesíteni, s tudtak olyan együttműködési megállapodásokat kötni, amelyek nagyfelhasználói flottakedvezményt biztosítanak a tagság részére.
Ám ahol egy forgalmazó kerül monopolhelyzetbe, a piaci egyeduralkodó – akár drasztikus emeléssel is – képes az árait kialakítani anélkül, hogy emiatt számottevő forgalomcsökkenéssel kellene számolnia. A Mol és az OMV lehetséges fúziója előrevetíti egy drasztikus áremelkedés lehetőségét, amellyel szemben a közúti árufuvarozás csak fuvardíjemeléssel lenne képes védekezni, számol be a Világgazdaság.