Az Opel igazgatója, Carl-Peter Forster veszi át a GM Europe ügyvezető igazgatói teendőit. Az új vezetőnek nem lesz könnyű feladata, hiszen újra nyereségessé kell tenni a GM európai részlegét. Ennek megvalósítása a kiélezett piaci verseny mellett azért sem egyszerű, mert a társaság erősíteni kívánja márkái integrációját, és így a konszern három kontinentális márkája, az Opel, a Vauxhall és a Saab veszíteni fog függetlenségéből.
Az új stratégia célja elsősorban a költségcsökkentés, másrészt ily módon az európai márkák a korábbinál lényegesen nagyobb mértékben kötődnének a General Motorshoz, nyilatkozta Bob Lutz, a világ legnagyobb autókonszernének számító GM alelnöke.
Lutz, aki egyébként az európai részleg elnöke is, távozik erről a posztjáról, helyét július 1-étől a GM ázsiai részlegének korábbi vezetője, Fritz Henderson veszi át.
Az új menedzsment feladatainak megosztásáról a Financial Times Deutschland számolt be. A lap szerint Henderson feladata a GM Europe stratégiai irányítása lesz, Forster pedig a költségek csökkentéséért felel majd.
A GME vesztesége az idei első negyedévben a korábbi 65 millióról 116 millió dollárra növekedett. A GM már korábban 15 százalékkal csökkentette európai termelését, emellett az Opelnél mintegy 2500 embernek mondtak fel. A megszorításoknak köszönhetően a cég reményei szerint az év hátralevő részében már nullszaldó körüli eredményt érhetnek el.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Központosít Európában a világ legnagyobb autógyártója
Új vezetők a General Motorsnál
Az Opel főnök vezeti majd a GM európai részlegét
Személyi változásokkal is jár a General Motors átszervezése, amely során európai márkáit, az Opelt, a Vauxhallt és a Saabot General Motors Europe (GME) zürichi központjának irányítása alá helyezi.