A DaimlerChrysler után az Opel is bejelentette, hogy takarékossági csomag bevezetését tervezi. A General Motors (GM) leányvállalata a szükségszerű leépítések lehetőségét sem zárta ki.
A 35 ezer foglalkoztatottat érintő megszorításokkal évente 100 millió eurót kíván megtakarítani a cég, mondta el a Spiegelnek tegnap Claus-Peter Forster, a GM európai helyettes-vezetője.
A vezető egyúttal elutasította olyan kötelezettségvállalások aláírását, amely keretében a konszern lemondana a termeléstől függő elbocsátások lehetőségéről.
Szerinte a munkahelyeket csak azáltal lehet biztosítani, ha a cég versenyképes marad. "Az egy főre jutó személyi költségeket figyelembe véve németországi gyárainkban ma már nem vagyunk versenyképesek" - tette hozzá.
A megszorításokkal járó intézkedéseket a vezető nem ismertette, csupán néhány lehetséges változatot vázolt fel. Ezek szerint például a jövőben a túlóráért nem járna plusz juttatás. Azt azonban tagadta, hogy az Opel is vissza kíván térni a 40 órás munkahéthez.
Mint ismert, Forster néhány hete még az Opel vezére volt, s azt a pozíciót váltotta fel mostani tisztségére. A GM vezetésének reményei szerint a menedzser az utóbbi időben veszteséget termelő Opel mellett a Saabot is nyereségessé teszi majd.
Az alkalmazottak körében hetek óta bizonytalanság uralkodik a tervezett takarékossági csomag miatt.
(Menedzsment Fórum)
Az Opel is radikális költségcsökkentést jelentett be
A DaimlerChrysler után az Opel is bejelentette, hogy takarékossági csomag bevezetését tervezi. A cég a szükségszerű leépítések lehetőségét sem zárta ki.