Az EU és az Egyesült Államok 1992-ben kötött szerződést, amely a repülőgépgyártás igazságtalan előnyöket lehetővé tevő állami támogatását volt hivatott megakadályozni.
Washingtont közvetlenül most az késztette cselekvésre, hogy tavaly az Airbus - amely 80 százalékban az európai repülési konszernhez, az EADS-hoz tartozik - gépkiszállításaiban megelőzte az amerikai Boeinget. Az amerikai cég arra panaszkodott ennek kapcsán, hogy az 1992-es szerződés még mindig túl sok szubvenciót tesz lehetővé az Airbus számára.
Mint John Veronau, az ügyben illetékes amerikai kereskedelmi főkonzul elmondta: Washingtonnak nincsenek olyan tervei, hogy a már folyó állami támogatásokat az Airbus számára megtámadja, de meg van győződve arról, hogy megérett az idő egy új megállapodásra, amely a jövőben korlátozza a szubvenciót. Az EADS vezetője, Philippe Camus a múlt héten kijelentette, hogy cége betartja az 1992-es megállapodást: nem kap szubvenciókat, és a kapott hiteleket is visszafizeti. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Az USA elvágná az Airbust az állami támogatásoktól
Illegális szubvenciókkal vádolja a Boeing az Airbust
Az USA megakadályozná az Airbus támogatását
Az Egyesült Államok új megállapodást akar kötni az EU-val a polgári repülőgépgyártásról, hogy megakadályozza európai riválisa, az Airbus további támogatását.