3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy hete írtunk arról, hogy az Uber komoly ellenállásba ütközött a német hatóságok részéről, most pedig elvesztettek egy olyan pert, amely az egész országban veszélyeztetheti a működésüket.

Az Uber okostelefonos taxiszolgáltató pert vesztett egy frankfurti bíróságon a működése jogszerűségét vizsgáló ügyben. Az eljáró bíró egy helyi taxicég bizonyítékaira alapozva hozta meg döntését, amely szerint a 17 milliárd dollárt érő startup sofőrjeinek nincs engedélyük a személyfuvarozásra, így azt fel kell függeszteniük az egész országban. Egyébként nem ez az egyetlen futó per, amelyet az Uberrel szemben indítottak Németországban - írja a Bloomberg.

A cég természetesen úgy reagált a döntésre, hogy esze ágában sincs felfüggeszteni működését az országban, mivel „hisznek az innovációban és a versenyben, amely mind a sofőrök, mind pedig az utasok előnyére válik”.

A felperes taxicég ugyanakkor azt tervezi, hogy beadvánnyal fordul a bírósághoz annak érdekében, hogy minden alkalommal, amikor az Uber megszegi a tiltó határozatot, 250 ezer eurót, vagyis 78 millió forintot kelljen fizetnie. A taxisok szóvivője azt ígérte, hogy figyelni fogják az okostelefonos alkalmazással fuvart szerző sofőröket. „Nem félünk sem a Goldman Sachs-tól, sem pedig a Google-től, akármennyi pénzt is tettek az amerikai startupba. Az Ubernek is tartania kell magát a törvényekhez” – nyilatkozták.

szerk.: az Uberrel kapcsolatos ügyek egyik legfőbb elvi kérdése vélhetően az lesz, hogy a döntéshozók képesek-e a fogyasztóktól – jelen esetben az utasoktól  - érkező egyértelmű üzeneteket venni és a status quo fenntartása helyett hagyni, hogy más üzleti modell vegye át a régi helyét. Hiszen az Uber pont akkor lett szálka a nagyvárosi taxisok szemében, mikor az utasok száma elérte azt a kritikus tömeget, amely már érezhetően rontotta az üzletüket. Ez pedig nem jelent mást, mint, hogy van igény egy ilyen szolgáltatásra.

A frankfurtihoz hasonló döntés született volna egyébként Hamburgban is, ha az ottani bíróság nem halasztja el az ítélethozatalt formai hibákra hivatkozva. Közben Münchenben, Düsseldorfban és Berlinben is sokaknak szúrja a szemét a cég működése és konkrét lépéseket is terveznek.

Ismert, hogy az Uber más országokban is kiváltotta a városvezetés és a taxisok nemtetszését. A gyakran borsos árú, akár 200 ezer euróba is kerülő taxiengedélyek hiánya miatt fellépő versenyjogi problémák mellett sokan biztonsági aggályokat is megfogalmaztak a szolgáltatással kapcsolatban. Nem véletlen, hogy Londonban, Madridban és Párizsban is voltak megmozdulások.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!