A 400 millió euró csupán a cég további hat hónapos működését fedezné, a teljes talpra állás azonban további 2 milliárd eurót venne igénybe. 1,2 milliárd eurót kellene fejlesztésekre fordítani, 0,8 milliárd euró pedig a hitelek visszafizetésére menne el. Az összeget legkésőbb jövő márciusig kellene a légitársaság rendelkezésére bocsátani, adja hírül az APA hírügynöség Giancarlo Cimoli Altalia-vezér aktuális beszámolójára hivatkozva.
Időközben tovább folytatódnak a tárgyalások a szanálási tervről a menedzsment és a szakszervezetek között. Roberto Maroni olasz munkaügyi miniszter kijelentette: ameddig nem születik megegyezés, addig a kormány nem garantálja a szociális segítségnyújtást az elbocsátott alkalmazottaknak.
Mint azt a Menedzsment Fórum korábban megírta, az Alitalia vezetője a munkahelyek számát a jelenlegi kétharmadára kívánja csökkenteni, azaz mintegy 6000 állás szűnhet meg. Cimoli azt tervezi, hogy a személyi költségek terén 2008-ig 310 millió eurós megtakarítást ér majd el, az új munkaszerződések pedig további 230 millió eurót spórolnak meg a cégnek. A tárgyaló feleknek szeptember 15-ig kell elfogadni a tervezetet.
Amennyiben a megegyezés hiánya miatt ez nem történik meg, akkor az állam nem folyósítja a megígért 400 millió eurós hitelt, s így októberben már nem tudna fizetni alkalmazottainak a cég. Végül - a Parmalathoz hasonlóan - csődeljárás indulhat a légitársaság ellen.
(Menedzsment Fórum)
Az állami hitel sem elég az Alitalia talpra állításához
A legfrissebb értesülések szerint az olasz állam által kilátásba helyezett 400 milló eurós hitel csupán az Alitalia időleges túlélését biztosítaná, a társaság rendbetételére ennek többszörösére lenne szükség.