4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Millward Brown elemzőcég Brandz Top 100 legértékesebb brandjének felméréséből kiderül, hogy továbbra is a nagy amerikai IT-cégek a világ legértékesebb márkái. Azt is megtudhatjuk, hogy a BMW-t megelőzte a Toyota, valamint a Louis Vuitton visszaesett, de még első a kategóriájában.

IT-cégek tömkelege

2013-ban a Brandz top 100-as legértékesebb globális márkák rangsorát tavalyhoz hasonlóan az Apple vezeti (185 milliárd dollár értékű, ami majdnem 1,4-szer több, mint az éves magyar GDP). A képzeletbeli dobogó második fokára kapaszkodott fel a Google (113,6 milliárd dollár), míg a korábban ezt a pozíciót elfoglaló IBM (112,5 milliárd dollár) a harmadik helyre esett vissza. A negyedik helyre került a legjobb nem informatikai területen érintett brand, a McDonald's. A más rangsorokat korábban rendre uraló Coca-Cola számára ezúttal csak az ötödik hely jutott.

Az Apple márkaértéke olyan magas, hogy 3 VISA-ra, vagy majdnem 8 BMW-re futna belőle.

A top 50-ben a hatodik az at&t, hetedik a Microsoft, tizedik a China Mobiles, tizenkettedik a Verizon, de még megtalálható a Vodafone, a SAP, és a kínai Tencent is - utóbbi 16 helyet javított 2012-höz képest, és 52 százalékkal ér többet. Tehát a világ legértékesebb cégei között jelentős többségben vannak az informatikai és kommunikációs cégek, a 100-ból összesen 29-et, értékben pedig a lista 43 százalékát adják.

A Toyota lehagyta a BMW-t

A Toyota talán 2012-es hihetetlen eredményei miatt - a világ legnagyobb volumenében értékesítő vállalata lett 9 millió feletti eladott járművel - 5 helyett javított a Brandz listáján, és feljött a 23. helyre pont megelőzve az egy helyet visszaeső BMW-t.

Az autógyártók közül a listában 43. a Mercedes Benz, 71. a Honda, 86. a Nissan, és 100. a 4 helyet visszaeső Volkswagen.

Luxusipar

A Louis Vuitton 8 hellyel visszacsúszva a 29. áll, de így is első a luxusipari cégek között. Őt követi a Hermes a 40. helyen - szintén 8 helyet rontva 2012-höz képest, majd a 61. helyen a Gucci, és végül a 2013 sztárja a Prada 95. helyen (idén került be először a top 100-ba). Ez utóbbinak az értéke 63 százalékkal emelkedett 2013-ban előző évhez képest, ezzel a legnagyobb mértékű növekedést jegyezte a listán számba vetett márkák közül.

Érdekességek

  • A Brandz listán az első 38 helyen nincs olajipari vállalat. Az első ilyen vállalat a 39. helyen álló ExxonMobil és a második Shell is csak a 49. helyen áll. Előbbi 5 helyet, utóbbi 10-et rontott előző évhez képest. Az is érdekes, hogy az ExxonMobil úgy csúszott vissza a listán, hogy 5 százalékkal növekedett a márkaértéke, ami azért lehetséges, mert a felkapaszkodók még jobban teljesítettek, és így egyszerűen leszorították az olajipari céget.
  • A Walt Disney 17 helyet javítva a 26. helyre küzdötte fel magát, miután felvásárolta a Star Wars licencet birtokló Lucasarts-ot. A márka értéke 40 százalékkal ér többet tavalyhoz képest.
  • A Facebook ugyanakkor 12 helyet visszaesve a 31. helyen áll, ami annak is köszönhető, hogy a cég 2012-es tőzsdei bevezetése messze elmaradt a várttól. A márka értéke 34 százalékkal esett vissza.
  • Az első helyen lévő Apple nagy riválisa, egyben a mobileszközök piacának jelenleg királya, a Samsung 25 helyet javított tavalyhoz képest (51 százalékkal ér többet), és a Facebook előtt a 30. helyen áll. Ha a cég fenntartja ezt a növekedési ütemet, 2014-ben hasonlóan nagy ugorhat előre, szerintünk beférhet az első 10-be is.
  • A lista első 50 vállalata között 6 kínai cég található, amiből 4 az első 25-ben. Sorrendben: China Mobile 10., KBC 16., Tencent 21., China Construction Bank 22., Baidu 33., Agricultural Bank of China 37.
  • A Brandz top 100-as listán szereplő cégek összesített márkaértéke 77 százalékkal növekedett 2006 óta, idén pedig 7 százalékkal 2,6 ezermilliárd dollárra.

Barnác Tamás
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!