A hagyományos módon, az üzleteket járva vásárlók mindössze 16 százaléka volt maximálisan elégedett a legutóbb kapott szolgáltatással, míg 51 százalékuk egyszerűen csak kielégítőnek nevezte azt, idézi a CNN Money az Országos Kereskedelmi Alapítvány (NRF) és az American Express közös felmérését.
[ajanlo=84][igazitas=left/]
Ezzel szemben az online áruházakban vásárlók 44 százalékának a legutóbbi vásárlás átlagon felüli megelégedéssel szolgált, további 45 százalék pedig megfelelőnek találta a kiszolgálást.
A felmérésben a válaszadók 99 százaléka tartotta fontosnak az ügyfélszolgálatot, amikor úgy dönt, hogy vásárol valamit.
"Sok kereskedő mostanában fedezi fel, hogy nagyobb hangsúlyt kell fektetnie az ügyfélszolgálatra, de a vásárlók véleményéből kiderült, hogy még ennél is többet kell tenniük” – mondta John Theiss, az American Express kiskereskedelmi szektorral foglalkozó elnökhelyettese. "Ez a tanulmány jónéhány olyan területet megnevez, amelyet ha a kereskedők fejlesztenek, nagy hatással lehet a vásárlókra.”
A felmérés szerint a hagyományos üzletek esetében az alkalmazottak, valamint a környezet a leginkább meghatározó az ügyfél elégedettsége szempontjából. Az internetes vásárlás esetén viszont a biztonság és az időben történő szállítás tartozik a legfontosabb kérdések közé.
Menedzsment Fórum
Az amerikai vásárlók a netes szolgáltatásokat preferálják
Több mint háromszor annyian szeretnek az amerikaiak közül online vásárolni, mint amennyien személyesen. Jobbnak tartják ugyanis a virtuális térben nyújtott szolgáltatásokat, derül ki egy iparági elemzésből.