2p

Az amerikai piac legnagyobb hirdetői kitálaltak. Egy most közzétett felmérésből kiderült, mely dolgok iritálják őket leginkább a médiügynökségek közreműködése során. A felmérés tanulságos lehet a hazai piac szereplői számára is.

Az Association of National Advertisers (ANA) a 330 legnagyobb tengerentúli hirdetőt tömöríti, amelynek tagjai évente több, mint 100 milliárd dollárt költenek hirdetésre. A szervezet éves felmérése szerint a hirdetők egyharmada találkozik azzal a problémával, hogy az ügynökségi munkatársak a kreativitás arroganciájával viszonyulnak hozzájuk, és gyakran saját ötleteik fogságában közelítik meg a feladatokat.

Hasonló problémának tartják az ügyfelek, hogy a marketingesek igen borsos árat számláznak munkájukért. Ez már csak azért is szembetűnő, mert a megrendelők negyede vélte úgy, hogy a lassan elkészülő kreatívok ellenére is túl sokszor kell átdolgozni a hirdetési anyagokat. A problémák hatására a vállalatok egyharmada tervez változást az ügynökségében vagy annak javadalmazási rendszerében.

Feltűnően sokan, a megbízók 20 százaléka vélte úgy, hogy az ügynökségeknél hiányosak a menedzserek vezetési ismeretei, nem megfelelő az integráció és a legjobb gyakorlatok (best practice) használata sem általános. Ezeket a problémákat valószínűleg az ügynökségek is érzékelik, hiszen azok vezetőinek harminc százaléka rendszeresen jár tréningekre, képzésekre.

A megbízók kapcsán is számos kritikai észrevételt gyűjtött össze az ANA. Ezek közül a legfontosabb, hogy az ügynökségek gyakran tapasztalják a hirdető érdektelenségét és bizalmatlanságát. Ezt bizonyítja, mint ahogy a reklámipari szakemberek kifejtették, hogy az ügyfelek nem törekszenek aktív kapcsolatra a projektek során. Mindössze a megbízók fele ad ugyanis a feladatok magas szintű elvégzéséhez szükséges információt, gyakran nem ismertetik a kampányokkal kapcsolatos igényeket és célokat. Az esetek többségében pedig a felsővezetés csak a projektek késői szakaszába kapcsolódik be. Ezek pedig óhatatlanul a kreatívok átdolgozását vonja maga után, fejtették ki az ügynökségek képviselői.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!