A megaáruházak térhódításával veszélybe kerültek a kis üzletek, amit Magyarországon például úgy próbáltak ellensúlyozni, hogy az apró élelmiszerüzletek száma duplájára nőtt. A Tesco-, Auchan-, Interspar-láncok azonban lendületesen terjeszkednek a térségben, s áraikkal, kínálatukkal szinte lehetetlen helyzetbe hozzák a kicsiket a versenyben.
A gyógyszeripari termékek ágazatát illetően is egyre nagyobb a belső piacok igénye. Általában az a jellemző, hogy a hazai piacokon a kisebb értéket képviselő termékeket gyártják, míg az értékesebbeket nyugatról importálják. Magyarországon a gyógyszerek 60 százalékát külföldről hozzák be - Lengyelországban és Csehországban még magasabb ez az arány.
Forrás: Magyar Közlekedés
Kapcsolódó anyagok
Saját logisztikai hálózatot építenek az üzletláncok
Egyre többet áldoznak az ellátás biztosítására az áruházláncok
Az áruházláncok térhódítása adhat lendületet a régió logisztikai piacának
Nagy kihívás előtt állnak a logisztikai vállalatok azután, hogy az Európai Unió tíz új tagállammal bővült. A piac olyan jelentős szereplői, mint a DHL, a Schenker, az Exel már jelen vannak Kelet-Európában, de a többiek is ugrásra készen állnak, hogy profitáljanak a piac bővüléséből.