1p

Nagy kihívás előtt állnak a logisztikai vállalatok azután, hogy az Európai Unió tíz új tagállammal bővült. A piac olyan jelentős szereplői, mint a DHL, a Schenker, az Exel már jelen vannak Kelet-Európában, de a többiek is ugrásra készen állnak, hogy profitáljanak a piac bővüléséből.

A megaáruházak térhódításával veszélybe kerültek a kis üzletek, amit Magyarországon például úgy próbáltak ellensúlyozni, hogy az apró élelmiszerüzletek száma duplájára nőtt. A Tesco-, Auchan-, Interspar-láncok azonban lendületesen terjeszkednek a térségben, s áraikkal, kínálatukkal szinte lehetetlen helyzetbe hozzák a kicsiket a versenyben.

A gyógyszeripari termékek ágazatát illetően is egyre nagyobb a belső piacok igénye. Általában az a jellemző, hogy a hazai piacokon a kisebb értéket képviselő termékeket gyártják, míg az értékesebbeket nyugatról importálják. Magyarországon a gyógyszerek 60 százalékát külföldről hozzák be - Lengyelországban és Csehországban még magasabb ez az arány.

Forrás: Magyar Közlekedés

Kapcsolódó anyagok
Saját logisztikai hálózatot építenek az üzletláncok
Egyre többet áldoznak az ellátás biztosítására az áruházláncok

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!