2p

A magas vízállás miatt állnak a Mahart Duna-Cargo Kft. hajói; a rendszeresen szolgálatban lévő 15 hajóból mindössze kettő van mozgásban az Al-Dunán - mondta Litvai János a társaság ügyvezető igazgatója.

A hazai, illetve Magyarország feletti szakaszon nincs mozgásban egyetlen hajója sem a kft.-nek. Elmondta, hogy bizonyos országokban hajózási zárlat van, de ahol nincs, ott se rentábilis ilyen magas vízállásnál a hajózás. A jogi szabályozáson túl, a leállás oka részben gazdasági, részben biztonsági - tette hozzá a vezető.

A Mahart Duna-Cargo igazgatója elmondta, hogy hosszú lecsengéssel magas vízállásra számít a Dunán a következő hetekben. Reálisan a jövő hét második felében indulhatnak el a hajók, ha a lehűlés nem jár együtt nagyobb esőzéssel. Az úton lévő hajókkal kapcsolatban tájékoztatott arról, hogy vasárnap elindult Constanta kikötőjébe a társaság egyik hajója, mivel a berakodott árunak időre le kell érnie a tengeri kikötőbe, vállalták ennek a kockázatát. A másik hajó Belgrád alatt van és Magyarország felé jön, ameddig tud.

Litvai János elmondta, hogy a múlt hét végén már megálltak a hajók, így az összesen 2-3 hetes leállás egy félhavi árbevétel-kiesést jelenthet a társaságnak. A kft. éves árbevétele 3-3,5 milliárd forint. Ráadásul idén nem ez az első leállás, februárban több mint három hétig nem hajóztak jégzajlás miatt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!